AppleMedlem sedan feb. 20108 inlägg Hej försöker fixa till cookies i min sida men det blir inte rätt får följande fel
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /.../.../.../.../.../.../.../index.php:1) in /.../.../.../..../...../...../.../head.php on line 1
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /.../.../.../.../.../.../.../index.php:1) in /.../.../.../.../.../.../.../head.php on line 1
Googlade lite och då stod det att jag skulle ha session_start(); högst upp i sidan och det har jag ju.
Så ser de ut på dem första raderna i head.php
<?php session_start();
require("login.php");
$titel = 'Bloggen'; ?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
Någon som kan hjälpa mig, en konstig grej är att cookies fungerar enstaka gånger trots att jag får fram felmeddelandet.
K@llenMedlem sedan mars 20032 667 inlägg Ingenting får skicka till webbläsaren innan session_start();.
Se till att det verkligen är överst på sidan.
AppleMedlem sedan feb. 20108 inlägg Ja den ligger ju högst upp i head.php sen på index.php rad 1 så står det
<?php include("head.php"); ?>
AppleMedlem sedan feb. 20108 inlägg Ingen som kan vet vad felet beror på?
metalboyMedlem sedan jan. 2005953 inlägg Är filen sparad som UTF-8? Vilket program har du använt i så fall? Sparar du som UTF-8 måste du spara utan BOM vilket t.ex. Anteckningar/Notepad inte klarar.
AppleMedlem sedan feb. 20108 inlägg
metalboy skrev:
Är filen sparad som UTF-8? Vilket program har du använt i så fall? Sparar du som UTF-8 måste du spara utan BOM vilket t.ex. Anteckningar/Notepad inte klarar.
Jag använder UTF-8, vad är BOM? fungerar det om jag ändrar från UTF-8 till ISO 8859-1 istället?
Använder ett program som heter Coda
metalboyMedlem sedan jan. 2005953 inlägg BOM = Byte order mark
Jag vet inte om Coda sparar med eller utan BOM. Jag är inte ens säker på att det är det som är felet, men eftersom det står att output started at line 1 så gissade jag på att det var det som var felet. Det kan ju också vara så att du har något mellanslag eller någon radbrytning innan den första <?php, har du det?
AppleMedlem sedan feb. 20108 inlägg Tack för hjälpen, det verkade fungera nu!
Jag laddade ner head.php från servern och kopierade all kod i dokumentet till ett nytt dokument och ladda upp den på servern.
Många märkliga problem man stöter på i programmeringsvärlden
The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg Om du har fått en lösning så glöm inte bort att markera tråden som löst.
AppleMedlem sedan feb. 20108 inlägg Hur gör jag det då? ursäkta men är ny här
M@gnusMedlem sedan jan. 20061 808 inlägg Klicka på texten "Markera som lösning" till höger vid det inlägg som löste problemet.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
M@gnus skrev:
Klicka i kryssrutan bredvid "Markera som lösning" till höger vid det inlägg som löste problemet.
Snarare klicka på den länkade texten "Markera som lösning".
AppleMedlem sedan feb. 20108 inlägg Tack alla nu har jag markerat tråden som löst
M@gnusMedlem sedan jan. 20061 808 inlägg
@nders skrev:
Snarare klicka på den länkade texten "Markera som lösning".
Så klart, redigerat inlägget ovan :r