Enkelt galleriscript?
123 svar · 11 720 visningar · startad av Bire · sida 6 av 7
Så nu har jag försökt att få igång det men verkar inte fungera alls.
Menyn fungerar bra men får inte fram några bilder i "content" även fast jag testar utan å,ä,ö.
Så är nog där nånstans felet ligger.
mcs skrev:
Så nu har jag försökt att få igång det men verkar inte fungera alls.
Menyn fungerar bra men får inte fram några bilder i "content" även fast jag testar utan å,ä,ö.
Så är nog där nånstans felet ligger.
Kan det vara ett så fånigt fel att dina bilder slutar på .JPG? Ändra till små bokstäver och återkom om det fungerar eller inte.
Sådär, fungerade utan problem på webbhotellet. :OO
Var bara på lokala det inte fungerade :)
Tack så mycket återigen.
mcs skrev:
Sådär, fungerade utan problem på webbhotellet. :OO
Var bara på lokala det inte fungerade :)
Tack så mycket återigen.
Vad bra :)
Det kan möjligen vara stödet för GD som felar på det lokala...
Jag får en blå linje runt bilderna, vart i koden fixar jag till detta??
http:https://www.brolan.se?p=arkiv
Detta i IE endast oxå höll ja på glömma. I Mozilla ser det gött ut!
En sak till, kan man fixa nån sån där loading ruta till arkivet medans den laddar upp alla bilder oxå, för om man trycker innan det är färdigladdat kommer man ju till en ny vanlig _blank sida. Vill ha så att det står loading tills alla bilder och allt på sidan är färdigladdat, då får man klicka på bilderna så att dom öppnas rätt.
hm problerm...
jag undrar vad GD är för nått? Ni skriver om det i tråden vet inte vad det är. Jag har provat erat script och det funkar sådär...menyn funkar bra och småbilderna kommer också upp. Men när jag trycker på en bild för att förstora den så börjar webbläsaren att ladda, men det händer inget...Vad har jag gjort för fel och hur löser jag det? Har det med GD att göra?
pulka200 skrev:
jag undrar vad GD är för nått? Ni skriver om det i tråden vet inte vad det är. Jag har provat erat script och det funkar sådär...menyn funkar bra och småbilderna kommer också upp. Men när jag trycker på en bild för att förstora den så börjar webbläsaren att ladda, men det händer inget...Vad har jag gjort för fel och hur löser jag det? Har det med GD att göra?
Hej och välkommen till wF! :)
GD är inbyggda bildfunktioner i PHP. Har du laddat ner skriptet från den här tråden och isåfall vilken version?
Har du någon länk till sidan?
tack för ditt snabba svar =) du och pedda svarade nästan samtidigt.
jag använder 1.0 men har provat flera av varianterna men typ samma fel... vissa varianter ger felsida istället för laddningsfiguren. jag har förminskat bilderna i ett program som heter hp photosmart. jag minskade ner bilderna till 640*480. Kan det vara detta program som ligger bakom? rekomenderar du nått annat program där man lätt förminskar stort antal bilder.
/erik
Har du tagit bort ; framför extension=php_gd2.dll, i din php.ini-fil?
Gissar att du kör lokalt nu, eftersom jag tror att de flesta webhotell har GD installerat.
Jag har kollat på pulka200'as hemsida och allt fungerar för mig.
Eftersom miniatyrerna skapas som dom ska så har han(hon?) GD installerat.
Lightbox fungerade också när jag kollade på bilderna, men det verkar vara där det tar stopp för pulka200. Alltså att lightbox inte laddar bilden.
Förmodligen någon inställning i webbläsaren som gör att lightbox inte funkar som det ska.
byte av webbläsare
Hej tack för hjälpen =)
bytte fråb ie till firefox och då funkade det kanon!!
Finns det nått sätt att få det att funka i ie? Vet inte vad det kan vara för inställning?
MVH Erik
kollade nu med opera och det funkade inte, blir lika som med ie
Jag blev överlycklig när jag hittade detta script (y)
Det dök dock upp en fråga i mitt huvud när jag hade laddat upp det på servern. Går det att göra så att besökaren ser ett par bilder (content.php) , innan vederbörande har klickat på länkarna i menyn?
Hej och hå!
Jag använder den version som skulle klara åäö. Gjort lite egna redigeringar, tex max 800*600. Mitt problem är att det tar lång tid att ladda bilderna och en snabb analys av situationen syns tydliga toppar på CPUn när man tittar på bilderna. Är scriptet CPU hungrigt eller är det bara mitt?
Hej Cst och välkommen till wF!
Scriptet är lite hungrigt på så sätt att det skapar småbilderna "on the fly". Har du stora bilder går det åt en hel del kraft. Jag antar att det är laddningen av småbilderna som är mest trög.
Ursäkta om jag drar upp några månader gammal tråd.
Vill bara säga tusen tack för ett underbart script:)
Men jag har några frågor jag skulle gärna vilja få besvarade.
Undrar nämligen.
*Vart ändrar man så man får bilderna i mitten av sidan (bire kanske vet han har så på sin sida :) )
*Vart ändrar jag där jag kan bestämma hur många bilder jag vill ha på varje rad?
*Om jag vill lägga till någon text t ex är det under index.php jag ändrar då?
Tacksam för svar.
p.s är väldigt nybörjare med php så ha tålamod iaf jag inte förstår :e
Jag skulle vilja ändra sorteringen på mina mappar till tvärtom vad det är i dag :)
https://www.kristerlindholm.se/galleri <- Nu hamnar alla nya bilder i botten = tråkigt.
Men, hur gör man? :D