Jag vill kunna ladda upp en mapp med bilder på webbservern & mappens namn blir galleriets rubrik etc.. Ni förstår nog.
Allt för att det ska vara så enkelt som möjligt att administrera!
Nått tips?
123 svar · 11 720 visningar · startad av Bire
Jag vill kunna ladda upp en mapp med bilder på webbservern & mappens namn blir galleriets rubrik etc.. Ni förstår nog.
Allt för att det ska vara så enkelt som möjligt att administrera!
Nått tips?
Ja precis vad jag letar efter också. Upp med mappen Kanske med Miniatyrer och vanliga bilder. Bläddringsbart per mapp som kan vara plats eller datum eller typ.
Adobe Lightroom.
Tillverkar galleriet lokalt (på egen dator), sen laddar man upp. Ingen databas, utan en xml-fil med data som styr det hela. Kan fås som flash eller html.
Man kan alltså inte skicka upp en mapp, utan måste först uppdatera lokalt, sen ladda upp mappen (ozippad).
Danne V skrev:
Adobe Lightroom.
Tillverkar galleriet lokalt (på egen dator), sen laddar man upp. Ingen databas, utan en xml-fil med data som styr det hela. Kan fås som flash eller html.
Man kan alltså inte skicka upp en mapp, utan måste först uppdatera lokalt, sen ladda upp mappen (ozippad).
$299... Fler tips?
Minimal Gallery kanske passar? http://minimalgallery.net/
Bire skrev:
$299... Fler tips?
Sånt är livet, ju.
Börjar man ställa krav, så ökar priset. Jag har gått igenom en hel drös olika gallerier den senaste tiden och vet ingen som är både enkel och gör det du (och delvis Lasp som inte drog sej för att snylta på tråden.... ;) ) vill.
Coppermine är gratis och kan ladda upp en zippad mapp och göra den till ett galleri i osv. Men å andra sidan är Coppermine väldigt, väldigt krångligt med en massa olika "finesser" och dessutom jäkligt fult....
Så om man vill betala gratis, så får man nog finna sig i att dona en hel del själv.
Men kolla t.ex. på hotscripts.com
Jag om nån vet att bra saker kostar pengar.
Men jag vet även att det finns massor med enkla gratislösningar som skulle passa detta.
Hade en skriven i ASP förr som skulle duga om det nu inte var på en *nix-maskin detta skall ligga. Det rörde sig om en enda fil som dynamiskt listade mapparna.
Så: Istället för fler tykna svar förtydligar jag detta med att det skall vara gratis.
Bire skrev:
Jag om nån vet att bra saker kostar pengar.
Men jag vet även att det finns massor med enkla gratislösningar som skulle passa detta.
Hade en skriven i ASP förr som skulle duga om det nu inte var på en *nix-maskin detta skall ligga. Det rörde sig om en enda fil som dynamiskt listade mapparna.Så: Istället för fler tykna svar förtydligar jag detta med att det skall vara gratis.
Gav jag "tykna svar" :q :q :q
Jaha... ursäkta så mycket då. Är det "den där veckan" just nu, eller? ;)
Kanske kan vara värt att kolla på: http://www.phphq.net/scripts.php?p=free-scripts&id=4
jag kör Singapore http://www.sgal.org/ tycker det funkar bra. Vet inte om det går att ladda upp mappar.
Ingen som har några fler kreativa tips?
Jag skulle bara vilja blåsa upp mappar med bilder & mappens namn skulle kunna bli en textlänk till bilderna som jag sedan visar med lightbox...
Kunde jag PHP skulle jag kanske kunna lista ut hur man gör själv :/
Jag kan programmera ett åt dig!
Detta kommer då eventuellt att bli ett gratisscript på min personliga hemsida senare.
Jag börjar med det exakt just nu!
Programmerar det i ASP, vill du ha det så skickar jag det till dig.
PHP är det som gäller..
Har du bråttom?
Har ganska mycket att göra just nu, men innan helgen borde jag kunna fixa det åt dig om du vill.
Pedda försök inte ;)
Bire: Okej tråkigt! Men men, jag gör klart det, någon kommer säkert behöva det i framtiden
Pedda skrev:
Har du bråttom?
Har ganska mycket att göra just nu, men innan helgen borde jag kunna fixa det åt dig om du vill.
Det vore ju kalas!!