woodiMedlem sedan feb. 20001 270 inlägg Axion
Är det Bredbandsbolaget!
Kah bor nämligen i Örebro (Varberga) och har därmed redan bredband genom Bredbandsbolaget, men de har inga fasta IP så jag vet inte hur Du ska gå tillväga för att ha en server stående på den linan.
------------------
woodi
Svenska FF1
www.johan-skog.nu
Jag kör med Chello's kabelmodem och vi har inte heller fasta IP-adresser, men så länge jag har servern uppe så får jag behålla mitt IP. Lite krångligt bara de gånger jag får lov att förnya IP-nummret av någon anledning, då blir det till att ändra i DNS'en och det tar väl runt 24h att få dom ändringarna propagerade.. Så jag skulle inte direkt kalla min konfiguration för stabil..:)
------------------
per@svanstrom.nu
www.svanstrom.nu
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Du bryter mot deras avtal. Om jag anmäler dig kanske jag kan få en hundring? :e
------------------
/mvh Swey
Programmera Php
swey@tjohoo.se
Visst, det kanske du kan få. Men å andra sidan så är det inte min server tillgänglig för någon annan än mig själv just nu, så jag har svårt att se att Chello skulle kunna säga något om det.
------------------
per@svanstrom.nu
www.svanstrom.nu
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Nja, så länge du har en domän så är den tillgänglig för alla.
------------------
/mvh Swey
Programmera Php
swey@tjohoo.se
Nja, så länge som jag har konfigurerat Apache som jag har så är den inte tillgänglig för alla, om nu inte någon lyckas hacka sig förbi, men det är ju en annan femma.
Sen har ju tillgänglighet ingenting att göra med om man har ett domän eller inte.
T.ex så är ju http://inline-se.eur.compaq.com ett domännamn, men det spelar ingen roll för ni kommer inte in där.. (om ni inte sitter på Compaq).
------------------
per@svanstrom.nu
www.svanstrom.nu
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Jaha www.svanstrom.nu
fungerar iaf. Det var inte din dator?
------------------
/mvh Swey
Programmera Php
swey@tjohoo.se
Nej, den körs på ett webhotell.
------------------
per@svanstrom.nu
www.svanstrom.nu
RyzzenMedlem sedan mars 2000267 inlägg Nanne och alla andra.. Jag sitter här på ett hellt underbart hotel med PHP3 och mysql stöd..
50mb
Fritt antal e-mail,alias,epostlistor m.m.
150:-/månaden
619:- anslutning
Blir vi flera så sjunker priset. Har snackat med ägaren.Och han säjer om det är fler en 5 konton så blir priset 100:-/månaden och 400:- start avgift.
Låter hellt okej tycker jag.
woodiMedlem sedan feb. 20001 270 inlägg Adressen!?
------------------
woodi
Svenska FF1
www.johan-skog.nu
RyzzenMedlem sedan mars 2000267 inlägg Har laggt upp lite info på www.wwdata.net..
Erbjudandet står inte med där för jag har ju ingen anning hur många vi kan bli..
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Betala för trafik? Usch då... nej tack!
Dessutom finns det ingen LOGO.
/Swey
[Redigerat av Swey den 16 maj 2000]
woodiMedlem sedan feb. 20001 270 inlägg Levonline är mycket billigare..
------------------
woodi
Svenska FF1
www.johan-skog.nu
RyzzenMedlem sedan mars 2000267 inlägg Vad du skall vara kinkig sweay.
Har inte orkat vara så seriös.
Hur mycket tar Levonline??
RyzzenMedlem sedan mars 2000267 inlägg Titta in på Levonline. Dom var inte så himmla billiga. Snarrare exakt sama pris för avdrag om vi blir många.
Alttså dom tar 125:- ex moms vilket ger 156 kr. Vi tar 150 kr ink moms om vi inte blir fler en 5 st då blir det 125 :- ink moms. Kanske kan få ännu bättre avtal.
BatboyMedlem sedan jan. 20001 006 inlägg När jag hade mina webhotellproblem mailade jag Elit/wwdata och frågade om det skulle bli problem med mina sidor hos dem. Fick svar att jag skulle söka mig till annat ställe då Elit/wwdata bara hade 512kbit anslutning.
I mina öron låter 512kbit ganska lite för ett webhotell. Men det beror ju förstås på vad man har för hemsida, hur stora kraven är..
------------------
/joakim
http://batboy.net/
http://nokiatricks.com/