nanneMedlem sedan dec. 19991 749 inlägg Eftersom de på passagen tydligen inte visste så frågar jag här. Snart så går mitt avtal med digikom.net ut och jag vill byta asp mot riktiga grejer (läs: php)
Skulle vilja ha en liten lista på webhotell som stöder PHP och MySQL. Förutom www.levonline.se då :)
------------------
Daniel Olsson - Vävkonsult
Personlig sida
KjAM Sekten Community
/N
woodiMedlem sedan feb. 20001 270 inlägg Jag kör med www.forss.net, där kan man köra php och mysql (mysql kostar 170 kr/år extra tror jag). Forss är rätt billiga.
Det var någon som tipsade om www.space2u.com och dom verkar väldigt intressanta och billiga, där stöd inte bara php och mysql utan även JSP/Servlets.
------------------
per@svanstrom.nu
www.svanstrom.nu
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Digikom stöder PHP. ODBC duger utmärkt.
Varför gillar du inte dom?
------------------
/mvh Swey
Programmera Php
swey@tjohoo.se
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inlägg nanne
Om du ska ha Forss så vet du kanske att dom håller till här i Katrineholm. Finns i Laggarhult. :)
------------------
Kim Halderot
kim@finansvalpen.nu
Viam inveniam aut faciam
nanneMedlem sedan dec. 19991 749 inlägg Swey:.. Inget MySQL... Hmmm.. jo forss.net vet jag håller till här men jag vet inte. Forss.net hade inte mySQL stöd vad jag såg... hmm.. får väl bli levonline tror jag. De verkar vara vettigast. :-)
------------------
Personlig sida
KjAM Sekten Community
/N
Jodå, Forss har stöd för mySQL, det står dock inte på deras "produkt"-sida av någon märklig anledning, men jag har frågat och det har dom.
------------------
per@svanstrom.nu
www.svanstrom.nu
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Kanske därför att mySQL kostar pengar på NT.
Då blir dom tvungna att höja priset.
------------------
/mvh Swey
Programmera Php
swey@tjohoo.se
woodiMedlem sedan feb. 20001 270 inlägg Swey
14:-/månad är väl ingen kostnad.. mySQL är värt mycket i ett webhotell som har stöd för php med tanke på sin smidighet och snabbhet.. Jag skulle inte klara mig utan mySQL..
------------------
woodi
Svenska FF1
www.johan-skog.nu
woodiMedlem sedan feb. 20001 270 inlägg Nanne
Ska Du göra om alla sajter i php då!? :D
Göra samma jobb igen men i nytt språk.. By bubban vad träligt! :)
------------------
woodi
Svenska FF1
www.johan-skog.nu
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Kan inte Nanne tjata sig till mySQL på Digikom då? För jag funderar på att skaffa mig en plats där men jag vill ha mySQL. Delvis för att LIMIT inte fungerar i Access. Grumf...
------------------
/mvh Swey
Programmera Php
swey@tjohoo.se
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inlägg Jag använder också Digikom, men jag saknar MySQL grymt mycket. Om vi blir tillräckligt många, borde då inte Digikom ge efter för våra önskemål?
------------------
Kim Halderot
kim@finansvalpen.nu
Viam inveniam aut faciam
[Redigerat av Kim den 10 maj 2000]
Kanske därför att mySQL kostar pengar på NT.
Då blir dom tvungna att höja priset.
Forss kör inte på NT dom kör på Linuxburkar.
------------------
per@svanstrom.nu
www.svanstrom.nu
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg
Forss kör inte på NT dom kör på Linuxburkar.
Pratade om Digikom
Jag använder också Digikom, men jag saknar MySQL grymt mycket. Om vi blir tillräckligt många, borde då inte Digikom ge efter för våra önskemål?
Ja, på dom bara... PÅ, PÅ, PÅ!!! :D
------------------
/mvh Swey
Programmera Php
swey@tjohoo.se
nanneMedlem sedan dec. 19991 749 inlägg Swey... Använd TOP för att göra en "LIMIT" i Access.
SELECT TOP 5 * FROM tabell WHERE fält=nånting
Woodii.. inte så mkt att skriva om egentligen. Kjamsekten ska ändå byggas om helt i sommar. Mer funktioner och sånt ska till :)
När jag pratade med Digikom i mars så sa de att de testade mySQL. Men det verkar som att de inte var nöjda med resultatet :(
------------------
Personlig sida
KjAM Sekten Community
/N
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Digikom lär väl testa igen om många vill ha det?
"SELECT TOP 5 * FROM tabell WHERE fält=nånting"
jo jag vet, men jag vill ha LIMIT för att plocka ut post 5-15
SELECT * FROM tabell ORDER BY blabla LIMIT 5,10
------------------
/mvh Swey
Programmera Php
swey@tjohoo.se
nanneMedlem sedan dec. 19991 749 inlägg Fick nyss ett litet mail :)
----
Hej
MySQL kommer att installeras på NT servrarna under sommaren, jag vet inte om
det kommer ingå i pro kontona eller om det kommer att kosta en liten slant.
MVH
Torbjörn Larsson
Digikom Network
------------------
Personlig sida
KjAM Sekten Community
/N
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inlägg Vad är det här då? MySQL bara ingå i Pro-kontona? Snål-Werner är framme igen eller? Varför inte ge alla tillgång till MySQL för?
Förresten, jag får inte PHP att fungera hos Digikom. Någon annan som har problem med det? Nu kommer ni undra vad jag har för fel... Jag får bara "Access denied" när jag försöker köra en php-fil. Vad ska det vara för filändelse på php-filerna hos digikom?
------------------
Kim Halderot
kim@finansvalpen.nu
Viam inveniam aut faciam
nanneMedlem sedan dec. 19991 749 inlägg filnamn.php3 använde jag när jag testade att köra mot Access.
Swey.. aha.. där vet jag icke hur man gör. Finns säkert koder för detta nånstans där ute...
------------------
Personlig sida
KjAM Sekten Community
/N
AxionMedlem sedan maj 20008 inlägg du Nanne !
Jag och några polare kommer att lägga upp ett webhotell vi väntar bara på att bredbandet ska komma till min kompis i örebro dom har börjat gräva o allting ;)
så vi kommer att starta ett "multi företag" som ska syssla med design o liknande vi har även talat om att lägga upp ett "webbhotell"
kompisarna jag arbetar med är "server nördar" så det kommer funka fin fint ( garnaterar jag) så ta mitt ICQ eller maila mig
email cepe@backstreet-boys.com ( gillar inte bsb det får ni INTE tro ! )
och alla andra som vill ha en hemsida gjort elelr söka plats i vårat kommande web hotell kan ju oxå höra av er !