jag menar. att itera och göra loopar och göra sånt för hand som man gjorde i ASP verkar ju vara helt förbi, nu finns det en webcontrol för allt verkar det som. se på denna, att itera ur en databas och sen länka namnen, och när man trycker på namnen kommer man till en ny sida som han mer info om namnet, kom ni ihåg vilket jobb det var i ASP. huuuu.
Hört att i ASP.NET 2 skall man skriva 70% mindre kod för att göra samma sak. Som om du tycker du skriver lite nu, så blir det inget mot vad du tycker i nästa version.
Jag tycker det är asbra eftersom det snabbar upp utvecklingsarbetet avsevärt, hoppas dock att man har möjlighet att fortsätta göra som man vill, ta DataGrid och Repeatern, DataGriden har en massa inbyggt, Repeatern låter dig gör allt själv om du vill.
Här kan man välja Arbetstid mot prestanda. Välj DataGriden få kort arbetstid till lite sämre prestanda, välj repeatern om du vill ha 100% koll på hur HTML-koden skall bli och till bättre prestanda.
Här kan man välja Arbetstid mot prestanda. Välj DataGriden få kort arbetstid till lite sämre prestanda, välj repeatern om du vill ha 100% koll på hur HTML-koden skall bli och till bättre prestanda.
Jag använder aldrig DataGrid av just den anledningen. Jag kör med Repeaters för att ha koll på HTML-koden. :)
Sedan finns det ju en massa andra "smarta och enkla"-funktioner som producerar en massa skräpkod. :(
Det första dom kan göra är att ta bort name ur formtaggen och placera sin Viewstate tagg i en <div> så att det går att validera även de enklaste sidorna som XHTML strict.
269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e