Gjorde om den till string.format och nu fungerar det
Ny fråga. Kan jag köra flera uppdateringar på en gång?
tex
Dim upptab = något
dim upptab = något annat
dim upptab1 as new oledbcommand(upptab, objconn)
42 svar · 698 visningar · startad av andreas_lindh · sida 3 av 3
Gjorde om den till string.format och nu fungerar det
Ny fråga. Kan jag köra flera uppdateringar på en gång?
tex
Dim upptab = något
dim upptab = något annat
Det måste du ju kunna lösa med en for-loop av nått slag, visa lite kod så kanske vi kan hjälpas åt :)
mvh icaaq
Jag har ingen kod än. Det jag ska göra är att uppdatera 2 olika poster samtidigt.
Tycker det känns onödigt att göra så här
dim upptab as string=String.Format("update Tabeller set poang=poang - 2,matcher=matcher - 1,win = win - 1,plus= plus - {0},minus= minus - {1},grupp_id = {2},lost=lost+0,tie=tie+0,plusminus = plusminus - {3} where lag_id={4}",mala,malb,grupp_id,plusminus1,lag1)
objconn.close
upptab1.connection.open()
upptab1.executenonquery()
upptab1.connection.close()
objconn.open
dim upptab3 as string=String.Format("update Tabeller set poang=poang - 2,matcher=matcher - 1,win = win - 1,plus= plus - {0},minus= minus - {1},grupp_id = {2},lost=lost+0,tie=tie+0,plusminus = plusminus - {3} where lag_id={4}",mala,malb,grupp_id,plusminus1,lag1)
dim upptab2 as new oledbcommand(upptab3, objconn)
objconn.close
upptab2.connection.open()
upptab2.executenonquery()
upptab2.connection.close()
objconn.open
Det jag undrar är alltså om jag kan göra så här istället
dim upptab as string=String.Format("update Tabeller set poang=poang - 2,matcher=matcher - 1,win = win - 1,plus= plus - {0},minus= minus - {1},grupp_id = {2},lost=lost+0,tie=tie+0,plusminus = plusminus - {3} where lag_id={4}",mala,malb,grupp_id,plusminus1,lag1)
'response.write(upptab)
'response.end
objconn.close
upptab1.connection.open()
upptab1.executenonquery()
upptab1.connection.close()
objconn.open