webForumDet fria alternativet

Certifiering

28 svar · 675 visningar · startad av renholm

renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg

Är nog vettigt att certifiera sig inom .NET men vart är det bäst att göra det? Någon som har lite tips och adresser där det kan göras?

(semester är skönt, men datorn saknar man lite)

ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg

Cornerstone

/T

ptypeMedlem sedan juni 2002151 inlägg

Fråga Grynet, hon(?) håller ju på o certifierar sig.

NickemannenMedlem sedan aug. 20003 575 inlägg

hur mycket kan sådant kosta?

NETworkMedlem sedan juni 20011 732 inlägg

Grynet är en Han - han ser åtminstone inte speciellt kvinnlig ut där han sitter på andra sidan vårt kontor (TYVÄRR!!!). ;)

Vi läser för närvarande en bok som heter "Developing webapplications width ms vb.net and ms visual c#" som ingår i mcad/mcsd. I växjö där vi bor tror jag det är WM-Data som håller i certifieringen. Huruvida de är bra eller inte kan jag inte uttala mig om då vi ännu inte har börjat läsa "på riktigt".

ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg

Nickemannen-> enstaka test brukar kosta 1500:-

/T

GrynetMedlem sedan maj 2001329 inlägg

Han :)

Har inte bestämt vart jag (vi, Network sitter mitt emot mig) ska skriva upp ännu, lär bli i närheten till Växjö. Så wmdata eller nåt annat lokalt företag.

Här är länk till spåret,

http://www.microsoft.com/traincert/mcp/mcad/requirements.asp

Har klämt egenom några hundra sidor i boken till första certifieringen, web applications, och tycker att det verkar ganska enkelt om man har jobbat med .Net i nått år. Däremot så blir det lite drygare att läsa in sig på sql-server som vi har som tillval.

(jaja network han svara före mig)

Här kan du läsa lite mer om mcad och mcsd. Det verkar som om dessa kurser fortfarande är under utveckling, men det går ju alltid att förbereda sig!

http://www.microsoft.com/traincert/mcp/mcad/default.asp

Visst ja, böckerna har vi köpt ifrån idgs bokavdelning, men det är bara den första som har kommit ut ännu web applications. Den om web servecies skulle komma senare.

kristofferMedlem sedan juni 20001 257 inlägg

Med vad och var jobbar ni?

Reklam! :p

http://www.comit.se

kristofferMedlem sedan juni 20001 257 inlägg

Får man fråga vilken utbildning du har?

Nej! :e

Först ekonomi, sen hoppade jag av, sen ekonomi igen, sen hoppade jag av,sen ekonomi igen, sen hoppade jag av igen... sen systemvetenskap. Och där hoppade jag av också när jag fick jobb. Rekommenderas inte!!!

är det viktigt med certifierar många företag som kollar sådant?

Det kanske är det ända beviset?

En certifiering är ett VÄLDIGT bra papper att visa upp för arbetsgivaren. Inte bara som ett kunskapsbevis utan också för det faktum att du (läs företaget) får bättre betalt när du arbetar mot en kund om du är certifierad. Om ett företag dessutom har ett antal certifieringar bland sina anställda (enligt en på förhand bestämd plan) så får företaget ytterligare fördelar.

Okej, men det verkar vara en del böcker att plöja igenom för att klara det..

Det är en hel del böcker, åtminstone om du ska läsa ett helt spår. Det är väl ungefär likvärdigt en teknisk universitetsutbildning/kurs på X antal poäng. Dock är det mer koncentrerad läsning mot det område du väljer, väldigt lite flum.

Jag gissar att det ofta är företag som betalar certifieringar till sina anställa, som privatperson kommer du snabbt upp i ganska stora summor. Problemet är bara att företaget ofta vill att du ska jobba och plugga samtidigt... dygnet har bara 25 timmar som bekant. ;)

Hehe, som du betalar ditt företag det du pluggar?

Jepp, jag e privatperson inget jobb än för mig inte..
snart e det lumpen för min del..

ptypeMedlem sedan juni 2002151 inlägg

Grynet, då är det inte dig man hör på Sommartoppen då? :q :h :bire

Nä det är nån som plagierat mitt namn ;)

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)