Vad tycker ni är förändrat ni som testat whidbey eller visual web developer, mellan asp.net1.1 och asp.net2.0
Nåå?
3 svar · 314 visningar · startad av Prästen
Generics och iterationer tycker jag är de 2 stora förändringarn/förbättringar i själva språket. Sedan finns det andra som anonyma methoder, fast de lär man nog inte använda jättemycket (tycker inte koden blir tydlig)
Nu har jag inte jobbat så mycket i VS, utan mest bra kodat utan att testa. Men själva utvecklingsmiljön har fått sig ett lyft. Tycker även om man till HTML-taggarna skall bestäma hur dessa skall placeras, förhoppnings vis kan man då få en struktur på sin HTML kod som man är van vid.
Läste lite om förbättringarna i VS 2005 och tror den stora vinnaren är förbättrade debug information, har även hört att man skall kunna ändra koden i VB.NET under debug läge och det skall slå igenom UTAN att man måste bygga om (precis som i VB 6) detta har jag dock inte bekräftat och vet inte om det är sant eller ej.
VS 2005 blir klart ett lyft jämfört med VS 2003, läste även att man skulle släppa en ny version av VSS till VS 2005, om även denna blir bra, så tycker jag MS har skapat några riktigt bra verktyg för programutveckling...
- Magnus
iterationer
Vad är det som är nytt där? Är det VB.NETs "nya" funktionalitet att kunna skriva:
for each s as string in myString()
next
Gällande "Edit & Continue" i VB.NET kommer detta (antagligen) bara gälla för WinForms 2005.an, vilket är lite av en besvikelse för asp.net-utv.
Se: http://www.aspnetpro.com/opinion/2004/06/asp200406jg_o/asp200406jg_o.asp
Vad är det som är nytt där? Är det VB.NETs "nya" funktionalitet att kunna skriva:
Generics och iterationer tycker jag är de 2 stora förändringarn/förbättringar
Iterationer är inte nytt, men förbättrat/förenklat...
- Magnu