JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Där ser man... :)
Har uppdaterat lite i alla fall. Hela menyn är innesluten i en <div>-container med id="menuroot", vilket gör att du kan ha flera "huvud"-menyer som scannaes igenom automatiskt och behöver inte stängas med collapseAll. Menyn initieras med initMenu() från onLoad i <body> vilket sköter ovanstående. I scriptet finns 2 inställningar, compressedMode (true/false) som talar om ifall parallella menyer skall stängas om en annan öppnas samt collapseMode (true/false) som talar om ifall undermenyer skall stängas ner dess "förälder" stängs (alternativet blir att de förblir öppna nästa gång "föräldern" öppnas). compressedMode gör automatiskt collapseMode.
Scriptet.
LakiMedlem sedan aug. 200235 inlägg hej!
så här har jag gjort nu men det funkar fortfarande inte.
menyerna stängs inte när man öppnar en ny.
kan någon se vad som e fel?
skickar med koden
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg var compressedMode = true;
var collapseMode = true;
LakiMedlem sedan aug. 200235 inlägg Jag blir förbannad snart x(
det e något som e helt sjukt med min meny.
idag när jag skulle starta sidan för att kolla så andrades hela menyn och nu är den helt flummig.
när jag surfar till förstasidan så e hela menyn med alla undermenyer osv öppna.
till råga på allt så funkar fan inte det med att när en meny e öppen så stängs den andra utan dom stannar öppna.
var vänliga och kolla på filen jag bifogar, det e själva koden och försök finna felet
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Du saknar class="menu" i <div id="menuroot">.
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Behöver också hjälp med detta scriptet. Jag bifogar en fil så ni ser hur det ser ut. Absolut inget avancerat. Jag ska använda det till att visa vanlig text när man expanderar en av menyerna. Men jag undrar också hur man ska få menyerna att visas som stängda under laddningen av sidan. Som det är nu så visas hela menyn expanderad under laddningen och först när sidan är färdigladdad så stängs den. Jag testade med colapseAll i <body onLoad=""> som solbulle rekomenderade men det funkade inte på den här versionen av scriptet.
fil
..........................................................................................
Hmm, nu när jag kollar på filen jag länkade till så visas inte menyn expanderad. Det är när den ligger där den ska som problemet uppstår. Det är nog för att det ligger en massa annat på sidan som tar någon sekund eller två att ladda och då visas menyn expanderad tills hela sidan är laddad. Den hinner inte visas helt expanderad nu eftersom sidan laddas så pass fort.
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Du kan använda style="display:none;" för de menyer (<div>) som inte skall visas. Anledningen till att de laddas öppna och sedan stängs är för att menyn skall vara navigerbar även om inte DOM stöds (ex. gamla webbläsare).
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Aja, då förstår jag. Tack.