Hej,
sitter och försöker lägga till rader med adress och telefon i infowindow i google maps men hittar ingenstans hur man ska bete sig för att lägga till flera olika informationer i koden. Jag får till det så långt som att om jag ändrar [0] till [4] i koden nedan så kommer adressen fram men jag vill ju såklart ha det enligt följande:
Namn (locations[i][0])
Gata (locations[i][4])
Postnummer (locations[i][5]) Postort (locations[i][6])
tom rad
Telefon (locations[i][7])
E-post (locations[i][8])
Det enda jag hittar om radbrytningar i javascript är document.write('<br>'); eller \n men jag förstår inte hur jag ska lägga till någon (eller vilken) i koden nedan.
[kod]
return function() {
infowindow.setContent(locations[i][0]);
infowindow.open(map, marker);
};
[/kod]
Provade så här men då laddade kartan inte längre så det måste ha varit generalfel
[kod]
return function() {
infowindow.setContent(locations[i][0] \n locations[i][4]);
};
[/kod]
Om någon kan länka till någon bra sida (helst på svenska) med info eller beskriva hur jag kan/inte kan göra så skulle jag bli väldans glad
/kolsyra
sitter och försöker lägga till rader med adress och telefon i infowindow i google maps men hittar ingenstans hur man ska bete sig för att lägga till flera olika informationer i koden. Jag får till det så långt som att om jag ändrar [0] till [4] i koden nedan så kommer adressen fram men jag vill ju såklart ha det enligt följande:
Namn (locations[i][0])
Gata (locations[i][4])
Postnummer (locations[i][5]) Postort (locations[i][6])
tom rad
Telefon (locations[i][7])
E-post (locations[i][8])
Det enda jag hittar om radbrytningar i javascript är document.write('<br>'); eller \n men jag förstår inte hur jag ska lägga till någon (eller vilken) i koden nedan.
[kod]
return function() {
infowindow.setContent(locations[i][0]);
};
[/kod]
Provade så här men då laddade kartan inte längre så det måste ha varit generalfel

[kod]
return function() {
infowindow.setContent(locations[i][0] \n locations[i][4]);
};
[/kod]
Om någon kan länka till någon bra sida (helst på svenska) med info eller beskriva hur jag kan/inte kan göra så skulle jag bli väldans glad

/kolsyra
Comment