Infinte Scroll – Vad gör jag när det inte finns fler rader att visa i tabellen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • prplxr
    Medlem
    • 2012-06-16
    • 557

Infinte Scroll – Vad gör jag när det inte finns fler rader att visa i tabellen?

Hejsan, svejsan!

Jag har ett antal poster jag i dagsläget kör paging på – tio poster per sida – men det känns litet förlegat så att säga. Jag har nu tänkt göra ett "infinite scroll" script och även lyckats med detta. Nu är dock frågan, hur ska jag göra för att se till att browsern inte hela tiden skickar en massa requests när alla poster redan är visade? Så fort man scrollat ned till i närheten av botten på sidan begär den en ny uppsättning poster från tabellen.

Hur löser jag detta på bästa sätt?
    Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.
  • voigtann1
    Forumvärd
    • 2001-06-14
    • 8810

du kan väl hämta ut hur många totala poster du ha och om du har passerat/ha lika många synliga sluta lyssna på det eventet som gör att du hämta ny data på.
    "det går inte att lära en gammal norrlänning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck

Comment

• prplxr
      Medlem
      • 2012-06-16
      • 557

Originally posted by voigtann1
      du kan väl hämta ut hur många totala poster du ha och om du har passerat/ha lika många synliga sluta lyssna på det eventet som gör att du hämta ny data på.
      Du har helt rätt, så klart! Jag letade efter något mycket mer avancerat än så. Tänk att lösningen ofta är så simpel.

Tackar och bockar!
      Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

Comment

Working...