Hej jag har en enkel fråga.
Varför måste det gå käpprätt åt helvete med en sida när man kollar på den i Netscape?
Ps. Jag är på för jääävla dåligt humör just nu, så tjaffsa inte om att tråden är dålig eller nåt. Ds.
76 svar · 1 484 visningar · startad av magnusfernstrom
Hej jag har en enkel fråga.
Varför måste det gå käpprätt åt helvete med en sida när man kollar på den i Netscape?
Ps. Jag är på för jääävla dåligt humör just nu, så tjaffsa inte om att tråden är dålig eller nåt. Ds.
Beror väl på hur du kodar det ;)
Har du en länk till sidan så kan vi hjälpa dig att reda ut varför ;)
Vilken version av Netscape pratar du om?
Nej jag har ingen länk. Det är nämligen så att jag börjar misshandla min dator efter tre minuter då jag försöker göra sidor för Netscape. Därför blir inga klara.
Tor: Jag har 7.0....
Och en mysko sak. T.o.m min ASP kod blir konstig!
Efter att jag loggat in verkar det som om sessionen dör direkt.
Exakt vilket HTML, XHTML, CSS problem har du?
Ehm...ungefär ALLT!
Den där skiten vill ju för fasiken inte visa mina sidor som dom ska se ut :(
Eller ska och ska...Ja ni förstår.
Vad krävs egentligen för att det skall bli rätt?
Inte ens denna kod
<span style=font-size=12>
fungerar.
Så man måste skriva font size koden i "ren" HTML.
Grr....
No offense, men du kanske ska lära dig koda korrekt innan du tycker att det är fel på produkten.
<span style="font-size:12px;"></span>
Ska det vara, och inget annat.
Jo tack, jag vet. Men jag har aldrig brytt mig om att avsluta koder som t.ex. font eller span eller body o allt annat larv som i alla fall jag aldrig märkt någon skillnad utan.
Och det gjorde jag inte med din kod heller :)
Så jag är medveten om att jag koder fult ;)
Men alltså, övertyga mig om varför jag skall avsluta alla onödiga taggar!
Ooooj nu skämms jag sååå...
Det funkade ju :P
det var jag som var trög....som vanligt :D
Men jag är fortfarande pissed off på allting.
Men tack för att ni har tålamod mina vänner....jag skulle bjuda er på semlor allihopa om vi var grannar....
Skit i att koda rätt, men gnäll inte på att dina sidor ser ut som katastrofer i vissa läsare :p
För det är väl bättre att ändra läsarna till att passa din "ful-kod" än att koda korrekt :q
magnusfernstrom skrev:
Jo tack, jag vet. Men jag har aldrig brytt mig om att avsluta koder som t.ex. font eller span eller body o allt annat larv som i alla fall jag aldrig märkt någon skillnad utan.
Och det gjorde jag inte med din kod heller :)Så jag är medveten om att jag koder fult ;)
Men alltså, övertyga mig om varför jag skall avsluta alla onödiga taggar!
När du kodar ASP så följer du väl vissa programmeringsregler?
Samma sak gäller HTML och CSS. Tyvärr säger inte dagens browsers till (skulle inte skada) när folk kodar felaktigt.
Det IE gör är att den försöker fixa rutten kod, därav att alla som inte har någon bra kunskap om HTML/CSS tycker att det är en bra browser. När det i sjävla verket är den sämsta bland de nya browsers.
frankof skrev:
Skit i att koda rätt, men gnäll inte på att dina sidor ser ut som katastrofer i vissa läsare
För det är väl bättre att ändra läsarna till att passa din "ful-kod" än att koda korrekt
Ledsen, men jag är för dum för att förstå om detta var ironi eller allvar :)
Allvarlig ironi ;) :L
Hehe
Nä nu skiter jag i Netscape...
Jag väntar på svar på ett argt mejl till Microsoft....
Om VARFÖÖÖÖR mitt internet är dumt ;)
magnusfernstrom »
Skärp dig!
Är det något du vill ha hjälp med så skriv det. Vill du bara gnälla, skrika, klaga så låt oss slippa se det.
Netscape 7 är en betydligt bättre webbläsare än Internet Explorer när det gäller att tolka korrekt HTML/CSS så funkar det inte som du vill är det med all sannolikhet din kod som är fel.
Jo men jag vill inte veta av att min kod är fel!
Jag ska skärpa mig, men det är det att ALLT är fel när det gäller datorn just nu...
Ledsen
Mvh Magnus
Jag förstår din frustration, men prova att använd dom verktyg som finns tillgänglig, w3cs validator t.ex
Det blir inte så bra av att *skrika* "jag gör fel, och får inte det resultatet jag förväntar mig, skitläsare!!!" ;) :)
Ni är för snälla :D
Att ni orkar med mig...
I alla fall.
Om jag nu skall validera min kod.
Vart gör jag det?
Får jag tips om "rätt" kod om jag validerar?