webForumDet fria alternativet

Designad epost?

23 svar · 3 077 visningar · startad av Mango · sida 2 av 2

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Nu avviker jag väldigt ifrån ämnet men när vi ändå pratar mail och outlook är det nån som vet varför alla mina inkommande mail kommer som bifogade filer.........och varför jag får upp detta när jag ska skicka? Man kanske ska byta till nått annat mailprogram, men vilket?

------------------
TeNgBlAd
NordicDreamDesign

"Stå på dig annars gör någon annan det"

[Redigerat av Tengblad den 08 sep 2000]

murofbewMedlem sedan juni 2000229 inlägg

.

FarfallinaMedlem sedan jan. 20041 inlägg

Inget svar, utan en relaterande fråga!

Trots alla motsättningar till att skicka html-sidor i e-post, spånar jag vidare på detta ämne. Man kan ju även skicka med en länk till sidan för dem som inte kan läsa html-mejl.

Och så till min fråga: Hur ska man lämpligast gå tilllväga rent praktiskt när man skickar ett html-mail? Jag använder outlook och har mejlhanteraren inställd på html. Det fungerar inte att skriva kod direkt i mejlet, men det går att klistra in sidan från webbläsarfönstret, vilket inte känns som en speciellt smart lösning. Kan man bifoga en fil och på något sätt få den att visas direkt i mejlet eller vad rekommenderar ni?

Tack tack,
F*

swedishninaMedlem sedan apr. 200442 inlägg

bughawk skrev:

Fakta:

folk vill inte ha brev med bilder och html och sånt!

Kör man inte någon (dålig) email-klient som t ex outlook så kan man inte se html-brev!

Alltså, ett brev ska ha innehåll, inte se snyggt ut! :)

------------------
Mvh Yrin Eldfjell
>>> Hemsida <<<

[Redigerat av bughawk den 21 aug 2000]

Jag vill inte ha nyhetsbrev i textformat. GUD vad trist! Nej, nej,. Det skulle vara som en veckotidning utan bilder. Jag vill helt klart ha nyhetsbrev i HTML-format. Skulle aldrig prenumerera på nått annat. Men sen är man ju en estet också...

124 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)