Vad är custom field i Wordpress? Det jag är ute efter?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xtreme
    Medlem
    • 2000-07-02
    • 2151

Vad är custom field i Wordpress? Det jag är ute efter?

I mitt wordpress tema för recept har utvecklaren lagt till ett antal extra textfält för varje post under själva postrutan. Dessa heter ex ingredienser, tillagningstid etc. Försöker göra en import till dessa fält men vet inte riktigt vad det kallas. Heter de custom field?

Vad kallas de extra fälten ingredienser, tillagningstid etc under själva postrutan för en post?
    Vad är custom field? Sökt på det men blir inte klokare.
    Laddade ner ett plugins där man skulle ange custom field name. Vilket namn är det och hur hittar jag det?
    http://www.galnanyheter.com/ - Galna nyheter utöver det vanliga

Skaffa Dropbox - Ett självklart val för att synkronisera filer mellan datorerna samt telefonen.
  • grennfox
    Medlem
    • 2010-02-03
    • 191

Custom fields är så att du kan lägga till fler fält i en wordpress sida, vilket gör det lättare att kunna kontrollera vad olika saker kan visas på en sida samt blir det lättare för den som lägger upp all text på sidan.

Vet inte riktigt om han har kodat det helt själv eller om han har använt sig av ett plugin som heter advanced custom fileds.
    Ifall han har använt sig av advanced custom fields så kan du klickar på custom fields i backend och där hitta vad dom här fälten heter!

Om du ska komma åt dom här fälten i kod så skriver du:
    PHP Code:
    get_field('namn på fältet') 

Comment

Working...