Har ett html5/javascript-spel som jag skulle vilja släppa som app (gärna flera plattformar). Vill gärna göra så lite extra jobb som möjligt och att skriva om koden för en specifik enhet är uteslutet. Funderat på använda webview men då måste jag ha SDK (och prylarna för de andra enheterna) installerat vilket i slutändan blir mycket trixande. Särskilt om man vill släppa en uppdatering framöver.
Har sökt runt lite och kommit fram till att det finns bland annat
Corona
Phonegap
Titanium
Någon som har erfarenhet av dem? Vilket ger bästa resultat i förhållande till enkelhet från min befintliga kod? Erfarenhet av något annat liknande?
Kort sagt. Vad bör jag använda om jag vill konvertera mitt html5 spel till telefonappar med minsta möjliga insats men ändå bästa resultat? Resultatet ska gå att ladda upp på google play, app store etc.
Har sökt runt lite och kommit fram till att det finns bland annat
Corona
Phonegap
Titanium
Någon som har erfarenhet av dem? Vilket ger bästa resultat i förhållande till enkelhet från min befintliga kod? Erfarenhet av något annat liknande?
Kort sagt. Vad bör jag använda om jag vill konvertera mitt html5 spel till telefonappar med minsta möjliga insats men ändå bästa resultat? Resultatet ska gå att ladda upp på google play, app store etc.
Comment