Bästa och enklaste sättet att göra en telefonapp av mitt html5 spel?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xtreme
    Medlem
    • 2000-07-02
    • 2151

Bästa och enklaste sättet att göra en telefonapp av mitt html5 spel?

Har ett html5/javascript-spel som jag skulle vilja släppa som app (gärna flera plattformar). Vill gärna göra så lite extra jobb som möjligt och att skriva om koden för en specifik enhet är uteslutet. Funderat på använda webview men då måste jag ha SDK (och prylarna för de andra enheterna) installerat vilket i slutändan blir mycket trixande. Särskilt om man vill släppa en uppdatering framöver.

Har sökt runt lite och kommit fram till att det finns bland annat

Corona
    Phonegap
    Titanium

Någon som har erfarenhet av dem? Vilket ger bästa resultat i förhållande till enkelhet från min befintliga kod? Erfarenhet av något annat liknande?

Kort sagt. Vad bör jag använda om jag vill konvertera mitt html5 spel till telefonappar med minsta möjliga insats men ändå bästa resultat? Resultatet ska gå att ladda upp på google play, app store etc.
    http://www.galnanyheter.com/ - Galna nyheter utöver det vanliga

Skaffa Dropbox - Ett självklart val för att synkronisera filer mellan datorerna samt telefonen.
  • prplxr
    Medlem
    • 2012-06-16
    • 557

Jag går själv i de där tankarna. Har installerat Phonegap och labbat lite med det, men jag har ännu inte flyttat över appen till någon telefon. Kan återkomma med resultat när jag testat mera. :-)

Jag kommer för övrigt, om jag gör klart detta, peta ut appen till både Android och iOS.
    Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

Comment

• xtreme
      Medlem
      • 2000-07-02
      • 2151

Originally posted by prplxr
      Jag går själv i de där tankarna. Har installerat Phonegap och labbat lite med det, men jag har ännu inte flyttat över appen till någon telefon. Kan återkomma med resultat när jag testat mera. :-)

Jag kommer för övrigt, om jag gör klart detta, peta ut appen till både Android och iOS.
      Installerat PhoneGap och undrar om det är korrekt att allt sköts via kommandotolken? Av någon anledning hade jag förväntat mig ett GUI
      http://www.galnanyheter.com/ - Galna nyheter utöver det vanliga

Skaffa Dropbox - Ett självklart val för att synkronisera filer mellan datorerna samt telefonen.

Comment

• prplxr
        Medlem
        • 2012-06-16
        • 557

Originally posted by xtreme
        Installerat PhoneGap och undrar om det är korrekt att allt sköts via kommandotolken? Av någon anledning hade jag förväntat mig ett GUI
        Jag kände samma sak först, men det skall tydligen göras via kommandotolken. :-)
        Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

Comment

Working...