Hej hallå!
Jag har en tabell med ett gäng kolumner. När man klickar på en länk i en av kolumnerna så visas en div som en liten toolbox nedanför länken (som hamnar över de andra tr
n). Tbody har en scroll och om man öppnar en av toolbox-divarna längst ner i tabellen så dyker inte toolboxen upp ovanför/utanför tbody-kanten utan pushar tillfälligt utrymme under den sista tr
n och gör så att tbody-scrollen blir längre. Finns det något sätt runt detta, utan att flytta toolboxen utanför td? Den innehåller ett formulär och det blir komplicerat om saker hamnar utanför tabellen.
Toolbox-diven är positionerad absolut, men td har relative för att få den där jag vill. Ett z-index högre än sin parent hjälper inte heller.
Finns det något sätt med jQuery att positionera diven var jag vill på sidan men ändå ha den i td? Jag vet att det är lite ologiskt, men det är det jag vill
Tack för tips!
Jag har en tabell med ett gäng kolumner. När man klickar på en länk i en av kolumnerna så visas en div som en liten toolbox nedanför länken (som hamnar över de andra tr
n). Tbody har en scroll och om man öppnar en av toolbox-divarna längst ner i tabellen så dyker inte toolboxen upp ovanför/utanför tbody-kanten utan pushar tillfälligt utrymme under den sista tr
n och gör så att tbody-scrollen blir längre. Finns det något sätt runt detta, utan att flytta toolboxen utanför td? Den innehåller ett formulär och det blir komplicerat om saker hamnar utanför tabellen.Toolbox-diven är positionerad absolut, men td har relative för att få den där jag vill. Ett z-index högre än sin parent hjälper inte heller.
Finns det något sätt med jQuery att positionera diven var jag vill på sidan men ändå ha den i td? Jag vet att det är lite ologiskt, men det är det jag vill
Tack för tips!
Comment