Ändra beskrivningen som kommer upp från wordpress

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kraeftan
    Medlem
    • 2007-07-12
    • 82

Ändra beskrivningen som kommer upp från wordpress

Hej jag har en blogg som jag gjort i wordpress och när jag ska dela inläggen på facebook så kommer det upp "Namn på bloggen o sånt sen kommer detta nedan med.

"Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <​a href="" title=""> <​abbr title=""> <​acronym title=""> <​b> <​blockquote cite=""> <​cite> <​code> <​del datetime=""> <​em> <​i> <​q cite=""> <​strike> <​strong>"

Frågan är var ska man gå in för att få bort detta?
  • Esen
    Medlem
    • 2002-03-16
    • 3534

Du finner det under: wp-includes/theme-compat/comments.php

Vid ca rad 85-90 om du inte gjort några ändringar i den filen!

------------------------------------------
    Text Censurerad av wF: *** *** *** ** ***
    SvFF - FOTBOLLSMÖRDARE
    Djurgårdens IF - NY Yankees -Iloveny

Comment

• kraeftan
      Medlem
      • 2007-07-12
      • 82

Hittade det, ett annat problem är att det uppstår när jag skriver in min själva hemsida. www.marusicbrothers.com i ett fb inlägg. Var ifrån plockar den beskrivningen till min hemsida? (wordpress blogg)

Comment

• Nate.A
        Medlem
        • 2006-03-15
        • 280

Facebook vill gärna använda open graph för att ta reda på info om din hemsida. Det finns ett verktyg man kan använda för att testa sig fram.

Mer om open graph:

Comment

• kraeftan
          Medlem
          • 2007-07-12
          • 82

Okej för jag har märkt att den tar med en thumbnail om det finns en bild i inlägget men inte en video. Kan man lösa det på något smidigt sätt?

Comment

• Nate.A
            Medlem
            • 2006-03-15
            • 280

Det finns en Open graph (OG) meta tag för det med, här är ett exempel på hur YouTube använder OG för video

HTML Code:
                  <meta property="og:video" content="http://www.youtube.com/v/1_aqplblYBk?autohide=1&amp;version=3">
                  <meta property="og:video:type" content="application/x-shockwave-flash">
                  <meta property="og:video:width" content="1280">
                  <meta property="og:video:height" content="720">
            Det står lite mer om just video en bit ner på facebook developers länken jag postade tidigare.

Enklast är kanske att använda ett WP plugin för att hantera det:
            http://wordpress.org/extend/plugins/...raph-protocol/ eller
            Retrieves the images of audio/video players in your posts and embeds them as thumbnails on Facebook and other social networks.

Comment

• kraeftan
              Medlem
              • 2007-07-12
              • 82

Men måste ja sätta in alla värden själv eller ändras det automatisk i meta taggarna?

<meta property="og:video" content="http://www.youtube.com/v/1_aqplblYBk?autohide=1&amp;version=3">

Hur ser koden ut som ska in på sidan? den kan väll inte inehållla en youtubeadress? Vill ju att den känner igen det själv o byter ut det i meta taggarna.

Comment

• Nate.A
                Medlem
                • 2006-03-15
                • 280

Med pluginet antar jag att det sköter sig själv, annars måste du hämta ut info från inlägget och skapa meta taggarna själv.

Comment

Working...