Använder ni några onlineverktyg vid webbutveckling, generera kod etc?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xtreme
    Medlem
    • 2000-07-02
    • 2151

Använder ni några onlineverktyg vid webbutveckling, generera kod etc?

Själv gör jag mina webbsidor i en texteditor men vissa saker är snabbare att göra visuellt. Ex om jag behöver göra en tabell föredrar jag att fylla i ett "formulär" som spottar ut en tabell utan style som jag sen själv stajlar.

Använder ni några onlineverktyg vid webbutveckling för generera kod etc för att snabba upp utvecklingen? Vilka?

Pratar inte om plugins likt firebug etc utan snarare vissa tjänster som genererar validerad kod snarare likt vissa plugins till CMS.
    http://www.galnanyheter.com/ - Galna nyheter utöver det vanliga

Skaffa Dropbox - Ett självklart val för att synkronisera filer mellan datorerna samt telefonen.
  • joser
    Medlem
    • 2002-03-07
    • 634

Avänder hellre editorns makro för sånt.
    And he looked at the world and he found it all logical so he decided there will be numbers.
    To 1 and 0 he figured them, and he told them to become numerous and to rule everything.

Comment

• Chaan
      Medlem
      • 2008-08-30
      • 77

Blir det ren kod tycker du, när du gör tabellerna på det viset?

Comment

• prplxr
        Medlem
        • 2012-06-16
        • 557

Jag brukar använda Ultimate CSS Gradient Generator. Bra användarvänlighet och den spottar ur sig finfina grejer! :-)
        Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

Comment

• civilpolisen
          Medlem
          • 2009-12-10
          • 816

Jag brukar använda mig av Email Address Encoder för att göra e-postadresser på hemsidan lite klurigare att läsa för det maskinella ögat, men inte för användaren.

Vet inte om det var det du syftade på...!!
          - Vad hette La Liga då det begav sig?
          - Då Liga.

Comment

Working...