Använda två bilder som bakgrund samt ändra storlek på dessa?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SilvioF
    Medlem
    • 2000-06-26
    • 585

Använda två bilder som bakgrund samt ändra storlek på dessa?

Nu är det så att jag är, efter ett uppehåll på minst 8 år, igång med att göra en hemsida åt en bekant.

Vad jag är ute efter är om det är möjligt att ha två bilder som bakgrundsbild.
    Anledningen är att vi vill ha en bild till vänster, själva sidan i mitten och en bild till höger. Det är helt ok om sidan överlappar bakgrundsbilderna, så länge jag får med dessa i bakgrunden.

Jag har även problem med att få till rätt höjd på bakgrunden. Jag har fått till en dynamisk bredd, men då kapas en del av höjden på bilden och det saknas ungefär 25% av den nedre delen av bilden.

Några idéer?
    ~~~ www.fumei.net ~~~
  • voigtann1
    Forumvärd
    • 2001-06-14
    • 8810

Vilket stöd förväntar du dig av besökarna? CSS3 (http://www.css3.info/preview/multiple-backgrounds/ )kan du ha fler bakgrunder. Annars ha en div med samma höjd och bredd som body och sätt bakgrund 1 på den och bakgrund 2 på body (eller tvärtom).
    "det går inte att lära en gammal norrlänning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck

Comment

• SilvioF
      Medlem
      • 2000-06-26
      • 585

Se, det är så länge sedan jag satt och höll på med html/css att jag helt hade glömt bort att man kunde lägga en div inuti en div.
      Tack för hjälpen.
      ~~~ www.fumei.net ~~~

Comment

Working...