Olika css för webläsarna?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tanten
    Medlem
    • 2005-11-29
    • 1658

Olika css för webläsarna?

Det har gått ett par år sedan jag gjorde en hemsida sist och har inte hängt med. Så... Är det lättast att göra olika css för alla dessa nya plattor och storlekar på mobiler. Eller?
    css3 hann jag börja med då tillsammans med html5. Är det någon webläsare som inte hängt med i den utvecklingen?
  • prplxr
    Medlem
    • 2012-06-16
    • 557

Nämen tjenare! Det var inte igår! (Du hostade en sida åt mig för många år sedan. Jag tror iaf att det var du)

Själv kör jag inte med olika stylesheets. Oftast fungerar det bra att visa sidan precis som den är även på mobila enheter. Det går ju i princip alltid att zooma.

Nej, de flesta webbläsare klarar en hel del av CSS3 och HTML5. Det förvånade mig hur mycket de hade stöd för redan!
    Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

Comment

• tanten
      Medlem
      • 2005-11-29
      • 1658

Hej prplxr, du har nog blandat ihop mig med någon annan...
      Nu har jag testat lite olika varianter med viewport, men det slutade med att jag använde % i stället. Verkar som det fungerar bäst när det bara är två kolumner. Ska testa lite olika plattor också när jag får möjlighet.

Comment

• voigtann1
        Forumvärd
        • 2001-06-14
        • 8810

kolla in html5 boilerplate och även modernizr om du vill rikta in dig i olika webbläsare med olika stöd av html5 funktioner.

Finns en hel del CSS ramverk. Testat foundation från zurb med deras grid system som anpassas om med media queries i cssn
        "det går inte att lära en gammal norrlänning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck

Comment

• walter groupius
          Medlem
          • 2004-07-30
          • 230

yahoos bibliotek är grymt
          Measure, monetize, advertise and improve your apps with Yahoo tools. Join the 200,000 developers using Yahoo tools to build their app businesses.
          roliga filmer, boka hotell, konferens, bilder, Spa

Comment

• Gildebrand
            Medlem
            • 2009-06-06
            • 918

Twitter Bootstrap är riktigt trevligt
            Kodfabriken - Webb- & apputveckling

Comment

• tanten
              Medlem
              • 2005-11-29
              • 1658

Men oj va mycket nytt(igt) som har dykt upp. Har kikat lite flyktigt nu på alla och får jättelust att göra mer än den lilla infosidan jag gjort. Ska testa några av dem nu :-)
              Tack för alla svar!

Comment

Working...