Importera data med Jquery

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PaccyD
    Medlem
    • 2012-11-02
    • 12

Importera data med Jquery

Hej! Jag försöker importera information från en php-fil till en annan, med hjälp av Jquery.

Index.php:
    <head>

<style type="text/css">
    </style>

<script type="text/javascript" src="jquery-1.8.2.min.js"></script>
    <link href="check.php" rel="stylesheet" type="text/css" />

<script type="text/javascript">

$(document).ready(function() {
    $('#feedback').load('check.php').show();

});

</script>

</head>

<body>

<div id="feedback"></div>

</body>
    </html>

Jag använder "<script type="text/javascript" src="jquery-1.8.2.min.js"></script>" för att få kontakt med Jquery.

Samt: <link href="check.php" rel="stylesheet" type="text/css" /> för att nå php-filen med information.

Alla 3-filer ligger i samma mapp.

Min önskan är att informationen i check.php ska uppenbara sig i index.php. För tillfället står det bara "test".

Är det någon som ser var detta brister?
    Jag får även upp felkoden: "Ett okänt fel uppstod under identifieringen av dynamiskt relaterade filer. Försök igen"

Jag har suttit fast med detta problemet i en evighet nu. Skulle uppskatta minsta lilla hjälp att få mig i rätt riktning.

Mvh,
    PaccyD
  • voigtann1
    Forumvärd
    • 2001-06-14
    • 8810

har du sagt åt din php fil vad det skall vara ContentType på check.php för:

http://jsbin.com/ubidum/1/edit fungera med att css filer. Är du på en lokal server du kan inte bara öppna din php fil utan att gå via en server.
    "det går inte att lära en gammal norrlänning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck

Comment

• PaccyD
      Medlem
      • 2012-11-02
      • 12

Nej det har jag inte. Hur gör man det?

Just nu har jag inte laddat upp hemsidan. Måste jag göra det för att det ska fungera?

Mvh

Comment

• voigtann1
        Forumvärd
        • 2001-06-14
        • 8810

Det räcker att du kär den på en lokal server men det måste vara från en server, räcker inte att öppna typ x:\sidan\index.php

Kan inte PHP men det är nog bara att göra en sökning och sätt typen till css
        "det går inte att lära en gammal norrlänning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck

Comment

Working...