Har sök här men hittar inget svar jag fattar. Är det svårt att lägga till så att man måste logga in med lösenord där. Föreningen vill att"medlemsidorna" blir lösenordsskyddade. Allvarligt talat begriper jag inte alls hur man ska göra. Något som ska skrivas in i koden ??? Jobbar med XHTML o CSS. Tack
Lösenordsfråga ??
Collapse
X
-
Allra högst upp på sidan. Innan <html> taggen.
För att förtydliga lite:
Du kan omöjligt göra en inloggning med enbart html. Du behöver ett serverscript språk såsom php som scriptet monostump länkade är gjort i.
Eftersom det är php så kan du inte "köra" filerna direkt på din dator. Du måste ladda upp dem till en webbserver.
Allt du behöver göra med det scriptet är:
1. Open the maxProtector.class.php file and change the value of password variable.
2. On every page you want to protect insert the following line at the beginning of your code:
i filen maxprotector.class.php finns det en rad där det står:Code:<?php require_once("maxProtector.class.php"); ?>
ändra test till det värde du vill ha som lösenord.Code:var $password = 'test'
För att ändra designen på formuläret osv så kan du ändra css filen i mappen "style".Comment
-
Om du har bra kontakt med ditt webbhotell, kolla med dom om du (eller dom) kan lösenordsskydda en mapp där du lägger dina medlemssidor.
Då slipper du allt bök med att skapa en funktion för detta själv om du tycker det känns krångligt.
Lycka till!
Comment
-
Om din webbserver kör Apache så kan du använda följande guide för att sätta upp ett HTTP-lösenord (som Palle ovan föreslår) på den katalog eller fil du vill skydda:
Learn how to use Apache's .htaccess files to protect pages on your site with a username and password.
Det går även att sätta upp flera användarnamn/lösenord på detta sätt.Hemsida: New Seed IT Solutions ABComment
-
Nu har jag äntligen tagit itu med min inloggningssida och det blev ju hur bra som helst med hjälp av maxProtector. Det enda jag stör mig på nu är länkfärgen på "tillbaks".
Hur sjutton ska jag skriva i style för att få till det ??
Comment
-
T.ex. så här:Nu har jag äntligen tagit itu med min inloggningssida och det blev ju hur bra som helst med hjälp av maxProtector. Det enda jag stör mig på nu är länkfärgen på "tillbaks".
Hur sjutton ska jag skriva i style för att få till det ??
http://harjedalen.silvercaladora.se/medlem.php
Code:#menycontainer a { color:#666; }Med vänlig hälsning från
Danne
------
Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
Våga Vägra
FaceBookComment
Oderland
Collapse
Comment