Jag har börjat att skapa en hemsida och lagt till bakgrundsfärgen och en logo på namnet av hemsidan och lagt till text och allt möjligt.. Men i boken så visar dem inte så mycket information på hur man kan lära sig att lägga till länkaroch allt annat ..
Leta efter ankare som a står för, fast på engelska. http://www.w3schools.com/ är en bra guide.
Kolla html/xhtml +css så lär du dig hur man gör med kod för hemsidor. De är grunderna.Bara ett tips.
Tack för era svar men jag har fasnat vid denna ävning kan någon bara förklara hur jag skall lägga till de filer i min layout!
Det sägs i boken:
Adding columns and headers to a layout
At the top of your document window, press the Split view button (
Now you can add the additional elements of the header—the right sidebar and these footer. However, you need to make sure that these layout elements are also nested.
uppskattar era svar .. jag har kopierat bilderna av min uppgift som jag gjort själv men vet ej hur jag ska lägga upp den här!
Jag vill inte vara elak alls, utan bara uppriktig.
Om du inte klarar att följa instruktionerna på webdesignskolan.com, hjälpfilerna i DW eller tipsen här (eller ens begriper hur man lägger till bilder till ditt inlägg), så ska du nog försöka hitta någon som bor i närheten av dig (Kuwait??????) som kan vara på plats hemma hos dig, peka på din skärm och se vad du gör för fel osv.
Eller försök hitta någon kurs i ämnet, typ medborgarskolan. Eller kolla närmaste bokhandel eller bibliotek efter böcker med titlar som "grundläggande webbdesign" eller "html för nybörjare" eller liknande.
För jag tvivlar på att folk här orkar/vill eller har tid att lotsa in någon på rätt väg som uppenbarligen saknar den mest elementära insikten om webben.
Kan inget om dreamwaver utan mer css och xhtml. I css kan du skapa det.Se om jag säger rätt nu,ordmässigt. Vet inte om du kan få upp någon stans i dw där du kan koda css på egen hand. Skapa en klass som heter #main är klasser som används helst 1 gång, medan klasser i css med .text kan du använda på fler ställen. Till exempel skapa en #main{width:10px;height:10px;padding:10px;background-color:white;color:black;float:left;} För att få in det sen i texten använder man sig av attributet <div class="main"> här i mellan skriver du den text som skall visas, avsluta med </div> första öppnar du den, det andra stänger du det.
Bara ett exempel, då får du ett blockelement som är vit och texten blir svart. Så du förstår vad man kan göra med css. Kolumner är jag inte med på vad du menar. En meny eller vad? Om jag är helt ute och cyklar så berätta det för mig, inga problem att bli rättad. Skall leta en guide åt dig, så behöver inte andra bli sura.
Kan inget om dreamwaver utan mer css och xhtml. I css kan du skapa det.Se om jag säger rätt nu,ordmässigt. Vet inte om du kan få upp någon stans i dw där du kan koda css på egen hand. Skapa en klass som heter #main är klasser som används helst 1 gång, medan klasser i css med .text kan du använda på fler ställen. Till exempel skapa en #main{width:10px;height:10px;padding:10px;background-color:white;color:black;float:left;} För att få in det sen i texten använder man sig av attributet <div class="main"> här i mellan skriver du den text som skall visas, avsluta med </div> första öppnar du den, det andra stänger du det.
.
Men för h-e. Om du har gett dig fan på att svara i varenda tråd, så vore det ju bra om du dels lärde dig att uttrycka dig begripligt och dels svarade rätt. Annars tycker jag att du ska skita i att svara över huvud taget.
# markerar inte "klass" eller "class", utan är ett "id". Det används "helst" inte bara en gång, utan SKA bara användas en gång på varje sida.
<div class="main"> är heller inget "attribut", utan en öppnande tag. "Attribut" är de egenskaper som man ger ett element i t.ex. css.
"Attribut" är de egenskaper som man ger ett element i t.ex. css.
För ett HTML attribut har egentligen inget med CSS att göra, klass, id har enklare CSS selektioner än attribut som name, type osv, men det fungera på allt fler webbläsare att göra sökningar efter attribut och påverkar html element med specifika attribut direkt i din CSS.
Förstå inte varför du bli sur? Inte min mening alls, jag vill veta vad du menar med det citat jag frågade om. DU gå till attack mot Buddaz (som använder fel termer och det rättar du honom/henne med) men om Web101217 skall lära sig rätt så bör ju även termer stämmer in på inlägg. Du behöver inte svara på min fråga, även om jag är fortfarande intresserad över vad du menar med det.
(för jag kan säga att jag fattar inte vad du menar med din fråga, så jag är väl bara dum i huvudet då)
Testa detta i anteckningar! Kopiera och klistra in!! :-)
<HTML>
<BODY>
Här är text<br>
Här är <A href="index.htm">en länk</a>.
</BODY>
</HTML>
Spara denna fil som index.htm med Anteckningar.
Detta är grunderna som hela internet är uppbyggt på.
Fattar du detta kan du sedan komplettera med andra saker som du önskar.
på varje webbsida kan du välja "visa källa".
Har du testat det??
Kolla på denna sidan, till exempel. (På webdforum.)
I övrigt vill jag hålla med tidigare inlägg. Att mobilisera ett eget engagemang är ingen nackdel!!
Lycka till!!
Förstå inte varför du bli sur? Inte min mening alls, jag vill veta vad du menar med det citat jag frågade om. DU gå till attack mot Buddaz (som använder fel termer och det rättar du honom/henne med) men om Web101217 skall lära sig rätt så bör ju även termer stämmer in på inlägg. Du behöver inte svara på min fråga, även om jag är fortfarande intresserad över vad du menar med det.
(för jag kan säga att jag fattar inte vad du menar med din fråga, så jag är väl bara dum i huvudet då)
Jag blev förbannad eftersom du borde veta bättre.
Dels för att du silar mygg och sväljer kameler när du riktigt anstränger dig för att försöka hitta sakfel i mitt inlägg för att liksom bara bjäbba emot och inte med en stavelse berör Buddaz extraordinära vimsigheter som han antagligen googlat fram och chansar på att dom stämmer (som inte bara demonstreras i den här tråden, utan i många andra av hans inlägg).
Dels för att du låtsas (?) inte fatta att jag syftade på div-taggen som sådan som han felaktigt kallade ett "attribut".
Dels för att du låtsas (?) att du inte känner till att ett "attribut" inte bara betyder "egenskaper" (dvs specificerade färger, mått osv) i vanlig svenska, utan är alldeles korrekt terminologi i css (och ÄVEN html, som du nämner).
Vad det är för fråga du syftar på i sista raden av ditt inlägg förstår jag inte.