XHTML-länkproblem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Isza-96
    Medlem
    • 2009-04-27
    • 24

XHTML-länkproblem

Jag har kört fast fullständigt med en hemsida jag försöker få till med hjälp av XHTML, CSS och lite PHP(den första för övrigt..).

Länkning tidigare i texten har fungerat bra men de här två går det troll i (för det kan väl inte vara jag som gör fel..? ;-) Det enda jag ser på hemsidan är precis den texten som är länkad, men inte all text om resp ställe, om ni förstår..?

Vad gör jag för fel?

<p><a href="http://www.givskudzoo.dk">Givskud Zoo</a ligger nästan mitt på Jylland och är ett zoo kombinerat med en safaripark på 116 hektar.
    Man kan åka på safari i bil eller buss samt gå till fots bland mer än 120 olika
    djurarter från 5 kontinenter. 1/3 av parkens djur är utrotningshotade och
    det är naturlgitvis en av parkens viktigaste uppgifter att se till att djuren har så
    bra livsvillkor som möjligt.</p>

<p><a href="http://www.djurssommerland.dk/">Djurs sommarland</a är något man inte får missa om man befinner sig på
    Jyllands östkust. Där finns massor med aktiviteter för både barn och vuxna och när man tröttnat erbjuder området
    kring parken på en mängd aktiviteter som dykning, windsurfing, vattenskidor, kanotsegling och ridning.</p>

<?php
    include "kontakt.inc";
    ?>

</body>
    </html>

Mycket tacksam för svar!
  • voigtann1
    Forumvärd
    • 2001-06-14
    • 8810

är det meningen att du medvetet glömmer att infoga avslutningen av </a> ? Just nu har du bara </a
    "det går inte att lära en gammal norrlänning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck

Comment

• Isza-96
      Medlem
      • 2009-04-27
      • 24

Men gud! Eller jag menar förstås tack!!! Det är inte klokt vad man blir hemmablind när man sitter och stirrar på alla bokstäver och tecken som nybörjare.

Tack så hemskt mycket, nu funkar det!!

Comment

• ejick
        Medlem
        • 2001-03-17
        • 1175

Ett tips kan vara att byta till en editor som färgsätter koden. Finns en uppsjö alternativ. Alternativt är att du väljer visa källkod i t.ex. Firefox som erbjuder färgsatt kod.

Då skulle du sett att det var något lurt i samband med "</a"

Lycka till i utvecklandet!
        Wer sein eigener Lehrmeister sein will, hat einen Narr zum Schüler

Comment

Working...