webForumDet fria alternativet

Fel forum?

23 svar · 1 900 visningar · startad av tanten · sida 2 av 2

Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg

webbebba skrev:

Suck....

Jag suckar också, fast jag är medskyldig till käbblet.
Vad mig anbelangar får man gärna ta bort både mina och jarvklos tjafsinlägg.

jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg

Danne V skrev:

Min kommentar till inlägget ser du här: http://www.webforum.nu/showthread.php?p=1364680#post1364680 där det framgår att jag uppfattade det som tämligen provokativt.

ROTFL - Det här är helt obetalbart. :e
Tack Danne V. Du har verkligen lyst upp den här gråtrista helgen :birp

Det står ju verkligen utanför allt tvivel att jag är den som vrider och vänder på saker och ting i den här tråden när man läser det inlägget.

Danne V skrev:

dAEk skrev:

Nejdå. Jag visste att det gick, men inte exakt hur. När jag är osäker, då kollar jag upp saker. :)

Det vore kul om du kunde svara på jarvklos frågor i den andra tråden (med rubriken "fel forum?") där du kritiserar w3. Det stod att du inte hade tid, ändå har du lyckats skriva hundrasjuttioelva inlägg sedan dess. Så kom igen nu! Jag tror inte att jag är ensam om att vänta på svar.

Jo, jag har slängt in ett och annat snabbsvar och postat några inlägg emellanåt. Skyldig.

Men efter jarvklos inlägg i den där tråden, så är det inget svar man svänger ihop på några minuter. Jag filar på det just nu....

Det är ju självfallet glasklart för alla och envar att man utifrån den formuleringen - skriven en timme och trekvart efter det att mitt inlägg redigerades/självmodererades för övrigt - kan få fram en tolkning att du uppfattade texten i mitt redigerade inlägg i samma tråd som "tämligen provokativt"

Jag brukar iofs personligen inte använda uttrycke "i den där tråden" när jag kommenterar något som ligger i förrförra inlägget i samma tråd - men jag vet ju vad du anser om mig, så varsågod och kalla mig vad du vill och att göra ännu fler anspelningar om nivån på min heder och ära för att jag påpekar det "lilla" glappet i ditt resonemang.

Jag tror inte att övriga här på forumet har några som helst svårigheter att avgöra huruvida någon av oss eventuellt skulle kunna uppfattas bete sig som klassiskt Troll.

Tack min vän
Hoppas du också har en fantastisk helg :birp

zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg

* zcorpan tar bort The Daily WTF från sina bokmärken

tantenMedlem sedan nov. 20051 596 inlägg

Eftersom jag startade tråden... och egentligen också bara skulle vilja skriva suck!
så...

Jag tror jag vet varför de andra som skrivit i denna tråd finns och har funnits här i detta forum, men jag vet inte vad du har för drivkraft DanneV. Vill du få folk att lämna alla ambitioner att få sidor att validera strict? Eller vad är det du vill egentligen? Frågan är obesvarad och egentligen behöver du inte skriva svar heller. Det har framgått ändå...

Jag har också reagerat på när dina Bror Duktig med mera dykt upp i flera av dina inlägg och undrat vad fasen menar du? Vad vill du med det? Kommer du aldrig vilja ha någon annans hjälp? Att jarvklo sitter på en enorm kunskapsbank är vi alla "gamla" medvetna om, men att han eller någon annan av de som delar med sig av sin kunskap skulle sätta sig på höga hästar eller liknande är något jag känner mig helt främmande inför.

Varför frågar inte du om andra lösningar, om du tycker du får kämpa många timmar för att komma fram till något annat än tabelldesign. Det skulle säkert finnas någon här som skulle ha kunnat svara dig...
Det gynnar ju ingen att man slänger ur sig att det går på två minuter att göra en design med tabeller. För innerst inne vet du ju att det kan vara väldigt tidsödande att ändra något på en sådan site och i slutänden får kunden betala för många fler timmar än vad han/hon skulle ha behövt göra. Men det är kanske det som är din affärsidé?

Jag inbillar mig och tror att så länge vi spottar ut hemsidor som är tabelldesignade "transitional", eller gör sidor utan doctype och inte ens med en <html> tagg, desto längre tid kommer det ta för tillverkarna av webbläsare att kunna tillmötesgå sådant, som t.ex. dina önskemål.
Är det inte egentligen så att du kastar småspik framför dina egna fötter genom att skapa sådana siter och jag tycker det är trist att det är så, och då inte minst för alla som vill eller har behov av att webben ska vara lätt att nå.

Jag tror att de största problemen för webbläsartillverkarna i dag är att få ihop något som kan tolka totalt helvirriga kodsoppor, sidor som inte validerar strict, sidor gjorda med nästlade tabeller och frames och till det lägga till alla nya tekniker som dyker upp.

Tänk så mycket enklare det skulle kunna vara för dem att ägna sig åt designdetaljer, sådana som du och alla vi andra saknar, om alla nya siter byggdes med en strict doctype, validerade och var semantiskt rena.
Ibland önskar jag nästan att det kom webbläsare som lagt ner bakåtkompatibiliteten och bara satsade på framtiden. De kanske redan finns?
Att som när man skriver serverspråk fel... man möts av en vit sida... och inte har någon annan än sig själv att skylla på, när det händer.

Ligger felet hos webbläsartillverkarna eller W3C? Ingen av dem som jag ser det. Bromsklossarna finns hos de som gör hemsidor... och då oftast av okunskap. Och då har bl.a. detta forum varit en guldgruva för att hitta rätt i koddjungeln.
Låt det bli så igen önskar jag,

139 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)