webForumDet fria alternativet

ska testa att starta community

25 svar · 1 568 visningar · startad av Crozz · sida 2 av 2

symbolismMedlem sedan mars 2007522 inlägg

Crozz

Gå in på webdesignskolan.com (http://www.webdesignskolan.com/) och lär dig grunderna i CSS. Där förklarar de även mycket ingående vad CSS är, varför man använder det osv.

Det är bra att du är ambitiös men stressa inte, då kommer du bara göra en massa stora tabbar som kan ta flera timmar att rätta till senare. Börja först med att försöka bygga någonting sånt här:

http://www.gurkean.com/css
(det var en insändningsuppgift jag gjorde för min kurs i webdesign)

För att kunna bygga detta måste du ha gått igenom guiderna grunder, layout, positionering, effekter osv. på webdesignskolan.se.

När du gått igenom de guiderna, lyckats skapa en likadan sida som den jag postat (utan att sno min kod) då är du redo för nästa steg - strukturera en riktig hemsida. Detta är något du får lösa på egen hand - försök hitta inspiration hos andra sidor.

Du bör även, från vad jag har läst, orientera dig i rent och skärt HTML-språk. Om du har dåliga kunskaper i HTML är det mycket svårt att utveckla bra kunskaper inom CSS.

Jag föreslår att du sparar ner de länkarna som angivits innan till scriptspråk, markerar tråden som löst, och först går igenom de ovan nämnda guider innan du börjar ställa fler frågor.

Det kan ha låtit negativt det där sista men jag vet inte hur jag annars skulle ha skrivit det. När man håller på med CSS i början är det lätt att man gör små misstag som man snabbt hittar felen på när man läser omguiderna om och om igen. Om du frågar varje gång du får problem i CSS kan det således bli en massa inlägg som du någon timme senare själv kanske hittar svaret på.
:stud

Nåväl. Lycka till! :birp

Och lägg communitytankarna på hyllan ett tag framöver. Ju mer arbete du lägger ner på att lära dig grunderna desto större "avkastning" kommer du att få sedan=)

CrozzMedlem sedan maj 2007261 inlägg

Tusen tack för tipsen. Kommer arbeta med programmering mycket nu. Tack oxå för länkarna.

//Crozz

WoomlaMedlem sedan juni 20072 inlägg

(Lite OT, men gott beteende måste uppmuntras anser jag!)

Tack jarvklo för en öppen, hjälpsam och positiv inställning! Väldigt ofta (allt för ofta) är skribenter dryga när man frågar om hjälp att bygga en* community.

Själv är jag intresserad av att starta igång ett community-projekt! Men eftersom jag inte gillar programmering är det ett svårt att göra det själv. Så, jag söker nu istället några mogna, öppna, positiva och ambitiösa personer att samarbeta med. Som också brinner för LAMP-utveckling (eller motsvarande). (LAMP står för Linux Apache MySQL PHP.)

Jag är duktig på design, har en entreprenöriell ådra och är erfaren i att utveckla kreativa och kommersiella koncept. Det skulle vara fantastiskt om det någonstans gick att finna i alla fall 1-3 personer (helst i Stockholm) för att sparka igång projektet med!

*http://www.sprakradet.se/servlet/GetDoc?meta_id=2120#item103300

symbolismMedlem sedan mars 2007522 inlägg

Woomla skrev:

Själv är jag intresserad av att starta igång ett community-projekt! Men eftersom jag inte gillar programmering är det ett svårt att göra det själv. Så, jag söker nu istället några mogna, öppna, positiva och ambitiösa personer att samarbeta med. Som också brinner för LAMP-utveckling (eller motsvarande). (LAMP står för Linux Apache MySQL PHP.)

Jag är duktig på design, har en entreprenöriell ådra och är erfaren i att utveckla kreativa och kommersiella koncept. Det skulle vara fantastiskt om det någonstans gick att finna i alla fall 1-3 personer (helst i Stockholm) för att sparka igång projektet med!

*http://www.sprakradet.se/servlet/GetDoc?meta_id=2120#item103300

om du drar in på webbrelaterade forum - ideela tjänster >(eller nåt) kan du nog starta en ny tråd å rekrytera där istället, då denna tråd dessvärre är lite död (även om CROZZ inte markerat den som löst)
ursäkta ev. stavfel men klockan e snart tre å jag har druckit lite pilsner.....

voigtann1Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Woomla välkommen till wF. Som symbolism så är detta inte riktigt rätt tråd eller forum del att söka personer på:

Jobb & Tjänster (ideella) eller Jobb & Tjänster (mot betalning)

lycka till!

WoomlaMedlem sedan juni 20072 inlägg

Tack för era vänliga och hjälpsamma svar! Vänder mig dit.

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)