Hmm...
Har du kollat i webbserverloggen om bilden överhuvudtaget begärs av Mozilla ?
Ännu bättre - Kan du ge oss en URL till sidan så att vi kan försöka se ev. detaljer som "skiter det hela" utifrån ?
22 svar · 1 086 visningar · startad av CatZ · sida 2 av 2
Hmm...
Ännu bättre - Kan du ge oss en URL till sidan så att vi kan försöka se ev. detaljer som "skiter det hela" utifrån ?
caya skrev:
Jo, men jag har för mig att det då rört sig om att det saknats </div> nånstans,
har du ändrat <div id="header" /> till <div id="header"></div> ??
Det spelar ingen roll, det fungerar med båda. Det är säkert fel att avsluta en div på det viset som jag gjort både av programmatiska och estetiska skäl. Man ska inte använda div om den inte har något innehål. Spelar ingen roll i mitt fall eftersom det inte påverkar resultatet i mozilla.
tanten skrev:
Nej egentligen inte. Jag har bara stött på IE-problem.
Det finns ju absolut inget konstigt i din kod förutom detta med header och den saknade sluttaggen för content. Har du satt dit den?
Inga divar som ligger över varandra eller något sådant. Bilden bara Ska synas!!!Har något minne av att jag på något sätt lyckades skicka upp en bild som ascii en gång och det tog lång tid innan jag förstod vad jag gjort för fel. men då pajade nog bilden i alla webläsare... Men är det kanske något sådant du gjort? Jag kan inte tänka ut något annat än att det är bilden som blir fel när du skickar upp den. Se efter att den åker upp som binary.
Annars har jag inget annat tips.
Du kan ju testa ta bort <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?> också. Den kan ställa till en del problem, i och för sig vet jag inte om den kan bråka med bilder, men det är ju onödigt att du har den när du har ett text-dokument.
Testade det gör ingen skillnad.
dAEk^ skrev:
/red: ehum.. nej det borde inte vara det där med sökvägarna ändå för isf skulle inte css-filen läsas in.
Har du verifierat att cachen är tom på alla browsers du testat med?
Vilken version av webbläsarna testar du med?
Testat och resultatet förblir detsamma! :(
Jag laddade upp alltihop till den skarpa servern och där fungerar allting fint. Vad som skiljer de två åt är ett mysterium förutom att utvecklingsservern är 5.1 och den den riktiga är 6.0.
jarvklo skrev:
Tack för tipset om webloggen! Ska kika på loggen imorgon, har faktiskt inte tänkt på det tidigare.
Tyvärr kan jag inte ge er en url eftersom det inte finns någon annat än lokalt.
Jag lovar att jag inte sista ordet är sagt i det här ärendet. Förmodligen är det pga .NET och Visual Studio 2005. Jag lovar att Terminator filmerna är sanna och att microsoft skapade Skynet med Visual Studio 2005! Passa er för det har redan blivit medvetande om sig själv och planerar att slå tillbaka!
Ok jag har hittat lösningen. På något förbannat vis har mozilla aktiverat följande:
Höll helt ärligt på att bli tokig, hade inte en tanke på att det var mozilla förrän jag ladda hem opera 9 och det funka där med....