webForumDet fria alternativet

Sidan har flippat ur

8 svar · 552 visningar · startad av silfver

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Jag har ingen som helst aning vad som har hänt med min sida. Jag har inte ändrat nåt i css-filen och jag kan verkligen inte förstå vad som har hänt. Jag använder samma stilmall på min "localhost" där ser sidan skitbra ut, men när jag byter till webversionen så ser vänsterkolumnen helkonstig ut.

Ta en titt på sidan:
http://www.silfver.se/

Css:
http://www.silfver.se/wp-content/themes/silfver.se/style.css

I Firefox ser det okay ut, i Opera så sträcker sig kalendern utanför sidan och i Internet Explorer så är högerkolumnen alldeles för bred och skjuter ner vänsterkolumnen. :o

Jag har fått härdsmälta och skulle uppskatta enormt ifall någon av er wF:are kunde hjälpa mig hitta felet. Bifogar en bild på hur det ska se ut. :l

ie.gif
tantenMedlem sedan nov. 20051 596 inlägg

En snabb titt... Prova med att se om inte allt hamnar rätt om du ändrar textstorleken i din webläsare. Kan var känsligt att ha em på fonter men px på det som texten ska vara i, då IE och Firefox tolkar det olika med din css, när användaren ändrar textstorleken.

tanten skrev:

En snabb titt... Prova med att se om inte allt hamnar rätt om du ändrar textstorleken i din webläsare. Kan var känsligt att ha em på fonter men px på det som texten ska vara i, då IE och Firefox tolkar det olika med din css, när användaren ändrar textstorleken.

Du har säkert rätt, men sidan har sett bra ut med de här inställningarna tidigare. Så vad jag måste komma på är vad det är som är ändrat sedan de tidigare inställningarna.

echoSweMedlem sedan nov. 20041 189 inlägg

(tog bort inlägget)

Det verkar som din kolumna är för bred. Ta och minska bredden på den och minska bredden på de boxar inom den. Se om det hjälper.

tantenMedlem sedan nov. 20051 596 inlägg

hmm... du kan väl testa att ändra värdena i din kalender för dagar med aktivitet, padding bl.a. Ser ut som att 12:e februari skjuter ut utanför tabellen, och kan väl kanske vara orsaken till att sidan rasar.

zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg

Rad 144, ändra till:

#wp-calendar a {
		[b]/*padding: 0 5px;*/[/b]
		font-weight: bold;
	}

Det verkar inte som att det där hjälpte särskilt mycket. :l

zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg

silfver skrev:

Det verkar inte som att det där hjälpte särskilt mycket. :l

Det verkar funka för mig. Testa följande i adressfältet och se om det blir nån skillnad:

javascript:(function(){var e=document.links, i=e.length; while(i--) e[i].style.padding="0"})()

Hm. Jämförde mina två css-filer i programmet som Ulft tipsade mig om i en annan tråd och efter det så fungerar det felfritt. Tror jag. Åtminstone är sidan nu återställd. :)

Tack ändå för att ni försökte. ;)

123 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)