silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Finns det något program där man kan lägga in två textfiler som sedan gör att den hittar olikheter mellan två textfiler?
Exempel på vad jag menar; Jag har två stilmallar, .css-filer, de är nästan identiska men det är bara några få rader i de båda filerna som skiljer sig åt. Kan jag på något enkelt sätt ta reda på vad det är som skiljer dessa filer åt?
Hoppas ni är med på vad jag menar. :)
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg det finns gott om sådana, Dos-kommandot "comp" är ett av dom. Använder du dessutom en vettig editor brukar det finnas funktion för det. UltraEdit t ex har en jämförelsefunktion, som är en nedbantad variant av deras program UltraCompare
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Jag älskar Araxis Merge. Det finns en trial att leka med på http://www.araxis.com/ .
Mvh
aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg I Unix kan man använda diff.
UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg I Windows kan du använda kommandot fc, men jag tycker inte att det presenterar ev. skillnader på något vidare bra sätt.
C:\>fc fil1.css fil2.css
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Ledsen om jag svarar lite sent, men UlfTs svar fungerade perfekt! Tack för alla svar. :bire