spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Jäpp, det är precis vad jag menar. I Lynx funkar förvisso en del av de fysiska märkena, men jag kan minsann tro att det i talsynteser inte blir som man tänkt sig.
Förresten: Jag hörde för ett tag sen om en Lynx-variant som klarade av frames! :l :e
------------------
These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust.
[Redigerat av spango den 28 apr 2001]
erreMedlem sedan maj 20001 215 inlägg Det är synd att strikt html inte alltid funkar så bra. Det är ju faktiskt "strikt" som är "rätt" html.
------------------
Erik Proudly Presenterar:
eMejlen - eSidan - eFrågan
erreMedlem sedan maj 20001 215 inlägg Titta „ven jag lyckades skriva ett inl„gg med Lynx. S† sv†rt var det inte, s† den d„r kundsidan blir nog r„tt bra
------------------
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg
jag lyckades skriva ett inl„gg med Lynx. S† sv†rt var det inte
Nä, utmanineng låg helt och hållet i att tyda ditt inlägg. §e
------------------
/Tor
Gör ett hembesök
erreMedlem sedan maj 20001 215 inlägg web-tor: Tydningen är inte svår. Lägg bara in valfri åäö bokstav vid konstigt tecken. ;) Svårare än så var det inte!
------------------
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Yeah, Lynx rockar! :e
------------------
These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust.
RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg Att använda CSS för den visuella formateringen är "a good thing". Om det görs på rätt sätt så innebär det plattformsoberoende websidor.
Kul att höra att det finns kvalitetsmedvetna kunder. :e
------------------
Robban < robban@lipogram.com >
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Om jag fattar det hela rätt så ingår inte attributet target i standarden?
Hur skall man du kunna ange om en sida skall öppnas i samma fönster eller i ett nytt webbläsarfönster :q
------------------
/Tor
Gör ett hembesök
[Redigerat av Web-Tor den 03 maj 2001]
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Det finns bara ett "fönster" i Lynx. :e
------------------
webmaster resources
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Jo det känner jag till men om jag om man nu antar att användaren använder en något mer modern webbläsare... ;)
Det går ju knappast att ersätta "target" med CSS-grejs.
------------------
/Tor
Gör ett hembesök
[Redigerat av Web-Tor den 03 maj 2001]
Nu har jag inte så stor koll på strict HTML. Men det kanske är så att det inte går och man blir tvungen att använda javascript..?
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Jag kollade här och såg att target inte ingick i strict.dtd:n
Nu kan jag inte lösa det med Javascript heller eftersom kunden även kräver att sidan skall vara JavaScriptfri. :e
Jag tror däremot att allt annat går att lösa med CSS men jag har inte så bra kolla på vad som stöds i vilka versioner. Om man håller sig till CSS1, hur långt bakåt kan man då gå vad gäller olika webbläsare/versioner?
------------------
/Tor
Gör ett hembesök
ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg CSS1 stödjs av IE3 och NS4 till vissa delar. Dock finns fullt stöd först i senare läsare.
------------------
Snyggt, Chainsaw. Tränar inför VM i core dump, ser jag?