Froxhost - Inget vanligt webbhotell

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lasp
    Medlem
    • 2000-07-29
    • 10197

Jag tycker ni på wF är mycket vänliga som diskuterar en sådan sida!
    Livet är kort och Nu!
    Läs mera!
    !?

Comment

• Save
      Medlem
      • 2010-03-10
      • 12

Originally posted by Danne V
      Suck....

Nej, men när det inte finns tydliga begränsningar eller friskrivningar, t.ex. att han bara kan ta XX antal konton, så öppnar han för att det inte finns någon begränsing alls.
      Som vanligt är det en tolkningsfråga jag kan tycka att det räcker att jag skriver "Det är en begränsad tillgång på konton" på samma sätt som att Elgiganten kan ha begränsad erbjudande på en eltandborste utan att tala om exakta antalet utan bara skriver "så lågnt lagret räcker".

Men jag kanske i själva verket måste skriva "Det är en *begränsad tillgång på konton ... *Så lågnt lagret räcker"

Det säger lika lite enligt mig..

@Lasp
      Något vettigt du vill tilföra?

Comment

• Lasp
        Medlem
        • 2000-07-29
        • 10197

Jag ställde en direkt fråga i mitt första inlägg. Ansåg att sajten var så undermålig enligt min (och som du såg, andras) ögon att den inte förtjänade att erhålla ett omdöme.
        Det måste finnas ett budskap som inte bara är reklam anser jag.
        Nöjd så ;-)
        Livet är kort och Nu!
        Läs mera!
        !?

Comment

• Quid
          Medlem
          • 2000-06-30
          • 4270

Suck....

Nej, men när det inte finns tydliga begränsningar eller friskrivningar, t.ex. att han bara kan ta XX antal konton, så öppnar han för att det inte finns någon begränsing alls.

Och som han/hon skrivit nu, så finns det ingen friskrivning.

Detta handlar om elementär konsument- och avtalsrätt, och du förstår uppenbarligen inte alls hur det funkar men vill käfta ändå. För käftandets skulle då antar jag.

Men visst, jag bryr mig inte. Så om du tycker att du har bättre koll på gällande lag och kan ge råd om avtals- och konsumentsrättsliga regler så ska du givetvis göra det. Det gör ju inte dig ett smack om dina förslag och synpunkter sen gör att det går åt helvete för OP.
          Jag har inte sett det eventuella avtalet som jag antar skickas ut till dom som vill ha ett konto, jag bara påpekar att det går att friskriva sig.

Fast du verkar ju redan sitta på all information och det är ju inte lätt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst...
          Tjock och pratglad ironiker ifrån Falkenberg
          söker trevligt sällskap för matresa till USA!

Comment

• Danne V
            Medlem
            • 2006-08-02
            • 7685

Originally posted by Quid
            Jag har inte sett det eventuella avtalet som jag antar skickas ut till dom som vill ha ett konto, jag bara påpekar att det går att friskriva sig.
            Principen är att det löfte/erbjudande som näringsidkaren ger i text eller bild blir ett avtal, dvs bindande, i det ögonblick köparen accepterar. TS har f.n. inga som helst friskrivningar.

Originally posted by Quid
            Fast du verkar ju redan sitta på all information och det är ju inte lätt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst...
            Poängen är att jag ju INTE sitter på någon annan info än den som TS erbjuder. Varför ska jag vara "ödmjuk" mot dig när du svamlar om saker som du inte begriper dig på? Vore det inte på sin plats att DU intog en lite mer stillsam attityd?
            Med vänlig hälsning från
            Danne
            ------
            Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
            Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
            Våga Vägra
            FaceBook

Comment

• GunnarD
              Medlem
              • 2001-06-03
              • 4250

En enkel variant som "alla" använder sig av är att i avtalet skriva hur avtalet kan förändras och vilka vilkor som gäller.

Har man då godkänt avtalet så har man godkänt hur förändringnar av avtalet kan ske.

För ex. se dom stora, telia, comhem tele2, 3, energibolagen, .... "alla" har sådana stycken i avtalen.

Men för att komma med lite kritik:

Första varianten var för mörk, mörk text mot svart bakgrund kändes som att sidan var "disablad".

* Den nuvarande ser lite "standard mässig ut".
              * Du blandar Svensk, Engelsk och "Latin" text, håll dig till ett språk.
              * Inga medlemmar och inga trådar/inlägg i forumen gör att många väntar en stund för att se om det är aktivitet i forumet eller ej innna man registrerar sig.
              * Ingen info om det du egentligen erbjuder.
              * Känns ofärdig.
              Last edited by GunnarD; 2011-04-30, 20:31.
              So long and thanks for the fish.

Tyvärr så har jag nu en person på min ignoreringslista. Personen ifråga höjer inte trivselfaktorn här, snarar tvärtom varför jag nu tackar för mig!

Comment

• Save
                Medlem
                • 2010-03-10
                • 12

Det är det som står där som gäller. Inget annat avtal har skrivits(vad jag vet). Det juridiska är den svåra biten.

@Lasp,
                Bra, då vet jag vilken nivå du är på.

Comment

• Quid
                  Medlem
                  • 2000-06-30
                  • 4270

Principen är att det löfte/erbjudande som näringsidkaren ger i text eller bild blir ett avtal, dvs bindande, i det ögonblick köparen accepterar. TS har f.n. inga som helst friskrivningar.
                  Det finns inte heller några löften, den enda informationen som finns är:

Kanon nyheter.

Nu ska webbhotellet förberedas att öppnas för allmänheten och vi börjar lite lagom så vi vet att allt fungerar som det ska. Platserna är begränsade så ansökan är en viktig detalj om du vill ha en plats. Detta är även ett sätt för oss att se hur stort intresset är.

Specifikationerna för hotellet är:

Utrymme: 100 MB
                  Trafik: 1000 MB
                  FTP Accounts 3
                  Email Accounts 5
                  Email Lists 5
                  Databases 3
                  Sub Domains 3
                  Parked Domains 2
                  Addon Domains 2

Övrigt:
                  RVskin
                  Svenskt språk i kontrollpanelen
                  PHP version 5.2
                  MySQL version 5
                  Cpanel 11
                  Softaculus -Installerar script med endast några klick. Ex Wordpress, Drupal, Joomla, MyBB, PhpBB och många fler.

Det är enkelt att ansöka. Om du känner att du vill vara en av de första att prova vårat webbhotell och har lite erfarenhet av kontrollpanelen Cpanel så titta här nere.

Hur gör man för att ansöka då? - Ansökningen är stängd för tillfället.

Poängen är att jag ju INTE sitter på någon annan info än den som TS erbjuder. Varför ska jag vara "ödmjuk" mot dig när du svamlar om saker som du inte begriper dig på? Vore det inte på sin plats att DU intog en lite mer stillsam attityd?
                  Jag tycker min attityd är väldigt stillsam och jag upplyser bara TS om vad han kan göra, något du kanske också borde göra om du nu kan så himla mycket... men istället så sågar du projektet och TS vid fotknölarna...

Var lite hjälpsam istället för vresig...
                  Tjock och pratglad ironiker ifrån Falkenberg
                  söker trevligt sällskap för matresa till USA!

Comment

• Mr. N.
                    Moderator
                    • 2002-09-23
                    • 3794

Tycker du det är konstigt om Lasp utgår från att du mest vill göra reklam för din sida med tanke på att just det var en av motprestationerna för att få använda ditt "gratishotell"?
                    http://www.webforum.nu/showpost.php?...06&postcount=4

För att kommentera sidan: ett forum, jaha?
                    Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
                    Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-blogg

Comment

• Poteta
                      Medlem
                      • 2005-05-13
                      • 3014

Originally posted by Save
                      Update: Gör om designen. Ursäkta röran.
                      Det första man ser är en uppmaning om att göra om designen...
                      För dålig svenska på många ställen, t. ex. "kolla här" och "vi börjar lite lagom".
                      Engelska och svenska blandat.
                      Det står ingenting överhuvudtaget om vad sidan handlar om. Först efter att man har klickar på "Nyheter" förstår man.
                      Ingen information om personerna/firman bakom sidan. Jag förutsätter att det är flera personer eftersom det står "vi" under nyheterna.

Jag skulle aldrig använda mig av tjänsten, det känns som någon sitter hemma och delar ut sin egna uppkoppling.
                      Mitt företag

Comment

• Save
                        Medlem
                        • 2010-03-10
                        • 12

Jag har fått tillräckligt med kommentarer för att få en uppfattning hur det ska se ut. Just nu håller nu på att göra om sidan. En moderator kan låsa tråden då jag får kommentarer på helt fel saker.

Mr. N.

Ursäkta? Jag gjorde Du länkar till ett inlägg som är över ett år gammalt. Ett inlägg som inte har någonting att göra med denna sida. Jag har ändrat upplägg sedan dess vilket du hade sett om läst den här tråden. Istället för att försvara din vän som inte har tillfört något vettigt i den här diskussionen.

Nog om det.

Tack för alla kommentarerna. Det var därför jag gjorde den här tråden, för att få perspektiv. Gör om gör rätt, som man brukar säga.

Comment

• Mr. N.
                          Moderator
                          • 2002-09-23
                          • 3794

1. Vi stänger inte trådar på begäran, särskilt inte för att trådskaparen tycker att svaren är obekväma. Det är högst naturligt att bli ifrågasatt och misstänkt för brott mot §2 när man efter fem inlägg väljer att visa upp sin sida, utan innehåll eller design, i forumet Hemsidekritik. Särskilt när man tidigare uppvisat att just forumspamning är ett beteende som premieras...

2. Var exakt står det "det här är inte samma gratishotell jag pratade om för ett år sen, utan ett helt nytt upplägg där man inte behöver spamma forum"? Menar du #11?

3. Varför tror du Lasp är min vän? Du ska inte försöka spela ut något nepotism-kort när du inte har en aning om saker och ting. Tänk över din attityd och återkom sen.
                          Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
                          Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-blogg

Comment

• Save
                            Medlem
                            • 2010-03-10
                            • 12

1. Okej, den får vara öppen det rör inte mig. Tänkte mer på att den tappar sin mening och spårar ur då jag håller på att göra om sidan och man drar helt felaktiga slutsatser.

2. Forumspam?

Varför måste jag förtydliga ytterligare än att det enda man behöver göra är att ansöka? Speciellt då jag inte någonstans har skrivit att man måste "Spamma forum" var du nu har fått det ifrån.

3. Ja, därför jag tyckte inte att han tillförde något. Jag ville ha åsikter om min sida och det har jag fått. Då hans andra kommentar var "Jag tycker ni på wF är mycket vänliga som diskuterar en sådan sida!" tycker jag inte det är min attityd det är fel på. Han hade uppenbarligen någon baktanke med det. Då han inte nöjde sig med att posta sitt första inlägg. Att du sedan försvarar honom och kommer med ett helt felaktiga påståenden är för mig mycket märkligt.

Comment

Working...