Vi utmanar tv.nu och kolla.tv - Konstruktiv feedback sökes!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GunnarD
    Medlem
    • 2001-06-03
    • 4250

Originally posted by onkelborg
    ...har man medvetet stängt av javascript så känns det lite som att jag inte bryr mig särskilt mycket faktiskt..)
    Kanske inte, men får man en tom vit sida så kan man tro att saijten inte fungerar (serven kraschat, fel på bakomliggande kod ....), får man däremot ett meddelande om varför sidan inte fungerar så lockar det ju till att slå på javascript för att se hur sidan ser ut.

Det gäller ju att få besökande till sidan, inte att skrämma bort dom
    So long and thanks for the fish.

Tyvärr så har jag nu en person på min ignoreringslista. Personen ifråga höjer inte trivselfaktorn här, snarar tvärtom varför jag nu tackar för mig!

Comment

• StefanBergfeldt
      Medlem
      • 2004-09-24
      • 752

Den är ju jäkligt trevlig faktiskt.
      Något jag saknar från tv.nu är dock att välja kanaler utifrån mitt abonnemang. Där kryssar jag i att jag har Telia Lagom med Viasat Guld och så får jag rätt kanaler på en gång.

Sen kanske du kan ta bort Ztv också, den har ju ändå slutat sända.
      webbdesign | skoj | filmrecensioner | sportnyheter | tekniknyheter | besikta bilen | köpa kattunge

Comment

• onkelborg
        Medlem
        • 2003-07-31
        • 582

Hm, nja, har du slagit av det så är det ju ditt problem, det är ju som att be om problem. (Sen att det kanske är lite otaktiskt av ägaren av siten är ju en annan femma, men jag tycker inte synd om dig eftersom det är självförvållat )

Däremot kan det kanske vara på sin plats med noscript för klienter som inte stödjer javascript, men det känns som en annan femma.

Comment

• GunnarD
          Medlem
          • 2001-06-03
          • 4250

Originally posted by onkelborg
          ... men jag tycker inte synd om dig eftersom det är självförvållat ..
          Behöver inte tycka synd om lilla mig NoScript och AdBlock+ snabbar upp mitt surfande betydligt, missar rätt mycket reklam med dom två pluginen så jag kan leva med det.

Det var egentligen bara ett påpekande till Cmike om att saijten inte fungerar med javascript avstäng.
          So long and thanks for the fish.

Tyvärr så har jag nu en person på min ignoreringslista. Personen ifråga höjer inte trivselfaktorn här, snarar tvärtom varför jag nu tackar för mig!

Comment

• Nate.A
            Medlem
            • 2006-03-15
            • 280

Bra skit! Tyckte först det var lite svårt att få en bra översikt om vad som var på tv just nu, sedan när man skalar ner fönstret lite och ändrar lite vy inställningar blev det bättre. Jag gillar filter-funktionen, synd bara att den inte hänger med när man byter dag.

Som sagt bra jobbat men jag fortsätter nog använda tvdags.se, jag gillar deras vy bättre.

Comment

• LindaH
              Medlem
              • 2010-09-28
              • 1

Den verkar bra, jag brukar använda tv.nu men det är ju ett klart plus att play program finns samlade. Har inte gått igenom funktionerna men vad menar du med att prenumerera på play?

tjingeling

Comment

• Cmike
                Medlem
                • 2010-09-22
                • 6

Originally posted by LindaH
                Den verkar bra, jag brukar använda tv.nu men det är ju ett klart plus att play program finns samlade. Har inte gått igenom funktionerna men vad menar du med att prenumerera på play?

tjingeling
                Tjena! Kul med så många bra ideér och kommentarer.

Prenumerera på play - det fungerar så att så fort ett nytt avsnitt lagts ut på någon av playkanalerna så ser du det under favoriter (under förutsättning att du en gång lagt till det som favorit). När du tittat på exv senaste avsnittet av ullared så blir programmet gråmarkerat. Så fort det publicerats ett nytt blir det åter svartmarkerat och du kan på så sätt hålla koll på vilka program / avsnitt du sett och vilka som fortfarande är osedda!

Comment

• doggelito
                  Medlem
                  • 2000-06-18
                  • 3100

Många sköna javascriptfunktioner. Trevligt!
                  Men loggan... snälla gör en ny, känns verkligen inte 2010. Och då tänker jag främst på texten i loggan.
                  Sen håller jag med tidigare inlägg att sidan skulle må bra av lite luft på sidorna och en låst max bredd.

Comment

• Fredde Mannen
                    Medlem
                    • 2001-11-18
                    • 3498

Originally posted by Cmike
                    Tjena gott folk!

Vi har skapat en alldeles ny sajt och skulle vilja få konstruktiv feedback på den!

MVH
                    Mike
                    Ingen dum idé alls. För mig funkar den bra. Sen om det nu är så att den inte funkar när javascript är avslaget. Okey! Se till att det finns någon text som då visas som säger att sidan kräver javascript aktiverat webläsaren.

Den skulle tom funka i ex IPhone om Sencha användes för en mobil version.

Det är idag 2010, så större delen av folket har javascript påslaget. Det finns dock vissa undantag. Dessa är mest troligt personer som kan slå på funktionaliteten om den behövs. Så ut med en "Varningstext"
                    För lata svin är marken alltid frusen..

Don't try to fix your linux system without knowing where your towel is. It is useful for three things
                    1. Muffling screams of frustration
                    2. Covering evidence of your ineptitude
                    3. Crying into.

Ubuntu forums
                    Umbraco é nice.
                    Jag försöker åtminstone..

Ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul.

Comment

• Cmike
                      Medlem
                      • 2010-09-22
                      • 6

Fantastiskt med så många bra kommentarer och ideér!

Filterfunktionen har några brister när man byter dag, detta är med på todo listan och kommer åtgärdas snart. Texten i loggan, ja den kanske inte känns så 2010 - vi får kika på det och komma med ett bättre förslag!

Comment

• standard sparty
                        Medlem
                        • 2010-09-29
                        • 55

Sidan skalar inte i Opera 10.10 under OS X 10.6.4

Att snabbt kunna välja tablå efter de vanligaste kanalpaketen tycker jag är önskvärt.

Får man fråga hur ni får tillgång till alla kanalers program? är det ett jäkla manuellt knappande eller tillhandahåller tv-kanalerna er direkt med data?

Annars bra. Lycka till

Comment

• colione
                          Forumtekniker
                          • 2001-06-13
                          • 3386

Har ni köpt en kommersiell licens av ExtJS? Annars måste ni licensiera hela er frontend under GPL v3.
                          Min alldeles egna directory listing.

Comment

• xtreme
                            Medlem
                            • 2000-07-02
                            • 2151

Verkar bra men inget vidare på min HTC legend, där fungerar tv.nu mkt bättre pga anpassad version. Hur hämtar ni info om programmen? Färdig lösning eller ngt ni knopat ihop själva?
                            http://www.galnanyheter.com/ - Galna nyheter utöver det vanliga

Skaffa Dropbox - Ett självklart val för att synkronisera filer mellan datorerna samt telefonen.

Comment

• MacWitty
                              Medlem
                              • 2004-08-02
                              • 333

Bara jag som blev sur?

Jag avskyr webbplatser som möter mig som besökare med en "popup" med något jag inte är intresserad av. Jag skiter i TV4+s gamla amerikanska doktorsprogram och använder inte bläck till skrivare.

I övrigt? vet inte. Jag lämnade sidan. Kan man inte hälsa på ett hyfsat sätt finns det andra platser att besöka.

Jo, det finns tillfälle när dessa övertäckningsidor kan vara bra - t ex att välja om jag ska handla som företagare eller privat, dvs om priserna ska visas med eller utan moms.

Comment

Working...