styleiskey.com

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gnoffa
    Medlem
    • 2009-08-21
    • 3

styleiskey.com

Hej hej,

Tänkte be att få lite kritik till vår e-butik som öppnat för allmänheten. Den är byggd på osCommerce i grunden men har justerats en hel del.

Det som känns mest relevant för oss är;

Hur uppfattas sidan, oseriös <-> seriös?
    Med andra ord skulle ni kunna göra en beställning förutsatt att ni gillade produkterna eller finns det något som gör er som besökare osäker?

Sen tar vi gärna emot kritik i allmänhet kring användarvänlighet, design, brist på information?

Tack på förhand ,

Mvh/Peder
  • gnoffa
    Medlem
    • 2009-08-21
    • 3

Många som läst men ingen som svarat. Inga åsikter?

Vi validerar iaf enl W3C Transitional efter lite småpill;
    http://validator.w3.org/check?uri=ht...leiskey.com%2F

Comment

• headbug
      Medlem
      • 2006-09-29
      • 858

Tror uteblivna svar beror på att det är en ganska omfattande sajt och, i varjefall jag, känner att för att ge ett rättvist svar så måste man kolla runt ganska mycket och det hade jag inte tid med

Men om du vill ha ett spontant svar så gillar jag sidan, tycker den känns ganska fräsch och sportig och ger ett seriöst intryck, men det beror kanske mest på post/faktuera mig/payson-loggorna längst ner, det ger en nästan känslan av att ni har ordentligt på fötterna. Fast när jag tänker efter så har jag ju ingen aning. Men det funkar.

Det enda jag hann reagera på är några småsaker. På "lappen" längst upp med "x items in your bag" vill jag kunna klicka på den för att direkt komma till bagen, inte behöva leta upp rätt länk på sidan. Förresten vill jag kunna klicka på loggan för att komma till Top också.

Sen tycker jag möjligen att den ceris-rosa ramen kring alla buttons är för klumpig när resten av sidan är ganska slick och elegant. Det känns som att ni inte orkade tillslut och tog in ett par gratis-skräp-buttons from "www.we-love-photoshop.com"... Ja du fattar...

Annars - ja jag skulle kanske handla här om priserna var okej och om jag överhuvud taget hade gillat klädstilen
      Albatross!

Comment

• Lasp
        Medlem
        • 2000-07-29
        • 10197

Det är ju inte mycket att säga om det hela! Då skall man testköpa och det har jag inte råd med ;-)
        Men skitbra att modellens storlek och vikt var angiven för att man skulle kunna få en egen uppfattning. Jättebra.
        Men jag tillhör inte ert kundsegment !
        Livet är kort och Nu!
        Läs mera!
        !?

Comment

• mackanz
          Medlem
          • 2003-09-08
          • 608

Fräsch hemsida med plagg helt i min smak.

Kanske att jag blandat in en färg till, men å andra sidan sett så framkommer plaggen tydligare med olika nyanser av svart och grått.

Toppenbra att man kan zomma in jeansen och se alla fräcka detaljer. Sånt uppskattar jag i alla fall.

Jag hittar ingenting att anmärka på. Men som sagt har jag inte handlat något så jag IRL ser hur snabba leveranserna är.

Men alltsammans ser bra ut i alla fall.
          www.markuz.se | Bara min egen sida | www.markuz.se/onlinecv | Bara min egen onlinecv | www.markuz.se/bloggen | Bara min egen blogg | www.dansbandsdax.se | Dansmusik dynget runt
          [/1]

Comment

• ejick
            Medlem
            • 2001-03-17
            • 1175

Jag tycker det ser bra ut. Designen passar till vad som säljs.

Tycker dock två saker är otydligt, även om jag förstår att det kan vara fräckt är det dumt att blanda svenska och engelska t.ex. "Items in your bag" skulle även se att understrykningen i bag var en länk till just min kundkorg.

Logiken försvinner även i uttrycket "Fri frakt fr. 1000.-" tror jag förstår men det kan läsas som att man ska betala 1000 för fri frakt och då är det ju inte fri frakt. Var lite tydligare eller gör det hela till en länk (alternativt en undertext) som förklarar det jag tror ni menar - att det är fraktfritt vid köp över 1000.-.

Lade till en mössa i varukorgen, det står nu "1 x Diamonds Rev." utan erfarenhet av MMA kläder som jag inte ens vet vad det är skulle jag nog gärna se att det stod (mössa) eller liknande i varukorgen. Efter att ha sökt på google verkar det som om det är själva märket som heter just så och därför kan vara missvisande om jag nu förstod det hela rätt, å andra sidan vänder ni er inte till mig som kund så det spelar kanske inte så stor roll i detta fall.

Men som sagt, utseendet och upplägget är i stort sätt prima för ändamålet ni har (om jag förstår detta rätt) skanar dock information om cookies som ni enligt lag bör upplysa att ni använder samt lite mer information om företaget. Formalia.
            Wer sein eigener Lehrmeister sein will, hat einen Narr zum Schüler

Comment

• gnoffa
              Medlem
              • 2009-08-21
              • 3

Tack för alla era åsikter och input vi har fått lite punkter vi jobbar med just nu. Bland annat så har vi börjat se över engelska texter som kan förvirra.

Kring tanken om leveranstid så har vi det som vårat huvudfokus, finns inget som är mer irriterande när man betalat och bara måste sitta och vänta

Vi har även påbörjat ett arbete med kassan (åsikt från annat forum) som ska bli smidigare och snyggare, återkommer när den är justerad så får ni gärna tycka till.

Tack så länge!

Comment

• erciz
                Medlem
                • 2001-05-07
                • 1880

Snygg och fräsch! Men NEJ, kläder köper jag inte på nätet. Måste känna och prova på dem.

P.S. Har dock köpt en skjorta på nätet en gång. Då hade jag hittat en i en butik först och verkligen gillat den, men min storlek fanns inte. Men provade den så bra att jag visste att en storlek större skulle vara perfekt, så hem och googla, och vips så hade jag köpt kläder på nätet.

Comment

• Web-Tor
                  Medlem
                  Smurf
                  • 2000-11-03
                  • 11794

Jag tycker att sidan ser riktigt trevlig ut men jag saknar spårbarhet i vänstermenyn.

Sedan verkar "Logga in"-knappen i kassan vara lite buggig. Testa att radera texten i något av adressfälten och klicka sedan på Logga in.
                  Attached Files
                  /Tor
                  Jag och mina bilder.

Comment

• ponting
                    Medlem
                    • 2004-09-12
                    • 163

Även jag blir sugen på att köpa ett plagg.
                    Tina Pont ing Åre

Comment

• streetrobban
                      Medlem
                      • 2001-01-26
                      • 1184

Jag tycker sidan är riktigt fräsch! Snyggt som attans Jag gillar den starka blå färgen som används i menyn.
                      I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and got into bed before the room was dark.

Comment

• whzfred
                        Medlem
                        • 2009-04-05
                        • 26

Personligen tycker jag att den ger ett seriöst intryck.
                        http://www.alltomdatasakerhet.se/

Comment

Working...