Inleed Webbhotell öppnar idag

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SirPeter
    Medlem
    Adlad
    • 2001-02-02
    • 8958

Originally posted by Lasp
    Jag har beställt ett konto och jag bryar mig inte om om personen är sexton och några månader.
    Med tanke på att du har klagat så mycket på Binero under de senaste åren så utgår jag från att du skojar när du skriver som du gör. Har du verkligen beställt ett konto från ett sk webbhotell som detta så förstår jag ännu mindre hur du har mage att klaga på ett riktigt webbhotell.
    Ett sk webbhotell som drivs på en enda maskin som dessutom tydligen står i något som liknar hemmamiljö vill iaf inte jag kalla för något seriöst, snarare illegalt med tanke på de avtal som BBB har med sina kunder. Det är nog snarare en tidsfråga innan den linan tas ur drift.

Comment

• Ledel
      Medlem
      • 2004-12-25
      • 735

Jag kan tillägga att jag inte vill trycka ner denne person under jorden, vad jag menade med mitt första inlägg som svar på att sidan skulle flyttas var att jag ville veta när den fungerade igen. Istället för att skriva "oåtkomligt från 18:00", borde man ha skrivit "oåtkomligt MELLAN hh:mm och hh:mm". Dock hade även detta ifrågasatts av mig ändå, eftersom webbhotell som är oåtkomliga inte känns jättebra. Binero har så vida jag vet aldrig varit så oåtkomliga...

Comment

• SirPeter
        Medlem
        Adlad
        • 2001-02-02
        • 8958

Ett webbhotell som är helt oåtkomligt saknar redundans eller har felaktig redundans.
        Flyttas en server så bör (läs skall) det som ligger på den servern flyttas över till annan server under flytten så att det blir minimal nertid.

Comment

• Lasp
          Medlem
          • 2000-07-29
          • 10197

OK
          Håller med om detta med redundans
          Mitt tanke var att testa ett annat sätt att köra på.
          Skulle inte drömma om att köra skarpt ännu.
          Men en spänn som test har jag råd med.

IP: 213.113.40.214
          Använd http://213.113.40.214/~xxxxii tills domänen är ompekad.

Dessa är våra DNS-servrar. Behöver du hjälp med att ändra dessa var vänlig kontakta oss.

NS1: ns1.inleed.net
          NS1 IP: 213.113.40.214
          NS2: ns2.inleed.net
          NS2 IP: 213.113.40.214

MySQL Databas: unlimited
          Domain Pekare: unlimited
          SSH Access: OFF
          Secure Socket Layer: ON
          CGI: ON
          PHP: ON
          DNS control: OFF

Men nu funkar inte kontakten. Så då får det vara.
          >SirPeter, när det gäller Binero har jag också bidraget en del direkt till Anders.
          Så jag tycker att jag tar ett ansvar där.
          Livet är kort och Nu!
          Läs mera!
          !?

Comment

• SirPeter
            Medlem
            Adlad
            • 2001-02-02
            • 8958

Men en spänn som test har jag råd med.
            Självklart, fast det framgick inte dock att det var ett test.

NS1: ns1.inleed.net
            NS1 IP: 213.113.40.214
            NS2: ns2.inleed.net
            NS2 IP: 213.113.40.214
            Här borde varje person som har någorlunda koll få en varningssignal och backa ur.

Comment

• sgtpepper
              Medlem
              • 2000-04-30
              • 5524

Originally posted by SirPeter
              Här borde varje person som har någorlunda koll få en varningssignal och backa ur.
              Precis, fan nu snackar vi stora varningssirenen på fullt blås, speciellt när denna DNS resolvar till c-d62871d5.046-76-626c671.cust.bredbandsbolaget.se.

Fyfan vilket skämt, Lasp: förklara gärna hur du resonerar. Det finns femtioelvamiljonertrehundraåttiosjutusenfemhundratolv webbhotell i Sverige, varför väljer du att "testa" ett som körs under dessa premisser?

Comment

• SirPeter
                Medlem
                Adlad
                • 2001-02-02
                • 8958

Originally posted by sgtpepper
                femtioelvamiljonertrehundraåttiosjutusenfemhundratolv
                Det där låter ungefär som antal procent som brukar utlovas av nya allra bästa superduper webbhotell i uptime.

Comment

• Lasp
                  Medlem
                  • 2000-07-29
                  • 10197

OK Jag ger mig.
                  Skall inte använda det.
                  Det var därför ja la ut DNS info.
                  Tack och godnatt.
                  Livet är kort och Nu!
                  Läs mera!
                  !?

Comment

• colione
                    Forumtekniker
                    • 2001-06-13
                    • 3386

Jag väntar fortfarande svar på mina frågor.
                    Min alldeles egna directory listing.

Comment

• yelles
                      Medlem
                      • 2008-09-18
                      • 45

Originally posted by Pace
                      Tja, inleed.se är ju registrerad på en privatperson. Jag gissar på 16 år och 3 månader gammal. Skatteverket har precis godkänt skatte- och avgiftsanmälan om att köra webhotel och därmed förgrenlig verksamhet.

r) Haha. Det är väl ingen som tror att det var en gissning, men 16 år och 4 månader var faktiskt det rätta svaret. 2006-08-24 registrerades firman för moms och f-skatt för "Datakonsultverksamhet, webutveckling (hemsida, programmering och design). webhotell, hyr ut serverplatser." - med alla stavfel intakta.

r2) Det var alltså åldern han registrerade sig för f-skatt som jag menade. Inte personens ålder, han är 18 år.
                      Hej,

Ja som alla kunder har blivit underrättade om så flyttar vi våra servrar. Allt är klart och om ni vill ha tillgång till ert konto så var vänligen ring våran telefonsupport
                      08 519 70 666
                      så kommer vi ge er information om hur ni når ert konto tills dess att våra DNS-servrar är ompekade.

Ja det stämmer bra att jag är 18 år. Angående skatteverkets stavfel är det inte vi som står för dem utan vi har varit på dem och tjafsat då de såg fel på våran blankett om sökningen för F-skatt för 2 år sedan.

EDIT:
                      colione:
                      Vi använde oss av BBB till början men har nu flyttat våra servrar som tidigare medlat. Vi använde oss av företags avtalet för bredbandsuppkoppligen SOHO fibertjänst. Dock hade vi en privattjänst innan bad vi dem att vi skulle ligga kvar som privatkund men det var helt okej att hoosta server i kommersionellt syfte då vi hade accepterat deras soho avtal.
                      Last edited by yelles; 2008-09-27, 11:02.
                      Inleed Webbhotell - Webbhotell från 19 kr/mån - Colocation från 299 kr/mån - Dedikerad server från 499 kr/mån

Comment

• Pace
                        Medlem
                        • 2001-06-25
                        • 5947

Lever du i en bubbla eller varför svarar du inte på några av frågorna i tråden?
                        Take your god and shove him

Comment

• yelles
                          Medlem
                          • 2008-09-18
                          • 45

Originally posted by Pace
                          Lever du i en bubbla eller varför svarar du inte på några av frågorna i tråden?
                          Hej,

Vilka frågor är det du tänker på? Försöker svara på allas frågor så gott jag kan.
                          Inleed Webbhotell - Webbhotell från 19 kr/mån - Colocation från 299 kr/mån - Dedikerad server från 499 kr/mån

Comment

• Pace
                            Medlem
                            • 2001-06-25
                            • 5947

http://www.webforum.nu/showthread.ph...98#post1436098
                            http://www.webforum.nu/showthread.ph...33#post1436133
                            http://www.webforum.nu/showthread.ph...43#post1438143
                            http://www.webforum.nu/showthread.ph...97#post1438197

Comment

• yelles
                              Medlem
                              • 2008-09-18
                              • 45

#1. magic quotes kommer vi att slå av. Som sagt var de default och vi missade att stänga av det. PDO för mysql är något vi kommer att erbjuda inom snar framtid.
                              Vi har ställt våra servrar hos serverconnect som i sin tur använder UPS. Våra backuper tas ej på annan plats än där servern är placerad idag. Dock är detta något vi kommer arbete med att få fram.

#2. Det kan säkert finnas leverantörer idag som har mycket bättre avtal med mera än vad vi erbjuder. Vi är nystartade och satsar på att utvecklas. Vi tvingar som sagt ingen att välja just oss utan är ett alternativ till andra webbhotell.

#3. Vi väntar på att våra nya DNS-inställningar ska träda i kraft och vi medger att detta har tagit lång tid. Servern är som tidigare nämnt åtkomlig och vi ber alla som vill komma i kontakt med sitt konto var vänligen ringa våran telefonsupport som förövrigt har öppet dygnet runt till och med att allt fungerar som vanligt igen.

#4. Ja... Vi pekar båda DNS-servrarna till samma IP. Detta är även något vi jobbar med och kommer erbjuda två sparade IP-adresser i framtiden.

Comment

• Pace
                                Medlem
                                • 2001-06-25
                                • 5947

Vilka är "vi"?

Comment

Working...