SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg <script language="JavaScript">
<!--
<%
Set objRS = connect.Execute("SELECT * FROM Privat_chat WHERE Till = '" & Session("Anvandarnamn") & "' AND last1 = 0")
If NOT objRS.EOF Then
Do Until objRS.EOF
If Minute(objRS("datum")) = Minute(Now()) Then
If NOT blnNew Then
Response.Write("theWnd = privatchat('medlem_privatchat.asp?visa=ja&id=1','privatchat_samma');")
blnNew = True
End If
Else
If NOT blnOld Then
Response.Write("theWnd = privatchat('medlem_privatchat.asp?visa=ja&id=2','privatchat_tidigare');")
blnOld = True
End If
End If
Loop
End If
objRS.Close
Set objRS = Nothing
%>
//-->
</script>
medlem_privatchat.asp:
<%
If NOT Request.QueryString("id") = "" Then
intId = CInt(Request.QueryString("id"))
If intId = 1 Then
strSQL = "SELECT * FROM Privat_chat WHERE Till = '" & Session("Anvandarnamn") & "' AND last1 = 0 AND datum = #" & DateAdd("n",1,Now()) & "# OR datum = Now()"
ElseIf intId = 2 Then
strSQL = "SELECT * FROM Privat_chat WHERE Till = '" & Session("Anvandarnamn") & "' AND last1 = 0 AND datum < #" & DateAdd("n",1,Now()) & "#"
End If
Set objRS = connect.Execute(strSQL)
If NOT objRS.EOF Then
Do Until objRS.EOF
' Lista ut
Next
End If
Set objRS = Nothing
End If
%>
? Byt ut kolumnnamnen mot vad dina heter. :)
jboy_87Medlem sedan aug. 20011 099 inlägg på första koden stannar hela sidan! oändlig loop
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg Jamen ojdå! Har inte riktigt vaknat än! ;) :e
<script language="JavaScript">
<!--
<%
Set objRS = connect.Execute("SELECT * FROM Privat_chat WHERE Till = '" & Session("Anvandarnamn") & "' AND last1 = 0")
If NOT objRS.EOF Then
Do Until objRS.EOF
If Minute(objRS("datum")) = Minute(Now()) Then
If NOT blnNew Then
Response.Write("theWnd = privatchat('medlem_privatchat.asp?visa=ja&id=1','privatchat_samma');")
blnNew = True
End If
Else
If NOT blnOld Then
Response.Write("theWnd = privatchat('medlem_privatchat.asp?visa=ja&id=2','privatchat_tidigare');")
blnOld = True
End If
End If
objRS.MoveNext
Loop
End If
objRS.Close
Set objRS = Nothing
%>
//-->
</script>
jboy_87Medlem sedan aug. 20011 099 inlägg nu får jag
Körningsfel i Microsoft VBScript (0x800A01C2)
Fel antal argument eller felaktig egenskapstilldelning.
/medlem_privatchat.asp, line 16
dim intId,strsql
If intId = 1 Then
strSQL = "SELECT * FROM Privat_chat WHERE Till = '" & Session("Anvandarnamn") & "' AND last1 = 0 AND datum = DateAdd(minute,1,getdate()) OR datum = getdate()"
ElseIf intId = 2 Then
strSQL = "SELECT * FROM Privat_chat WHERE Till = '" & Session("Anvandarnamn") & "' AND last1 = 0 AND datum < DateAdd(minute,1,getdate())"
End If
Set recset = connect.Execute(strSQL)
If NOT recset.EOF Then
Do Until recset.EOF
recset("inlagg")
recset.movenext
loop
End If
recset.close
Set recset = Nothing
End If
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg Byt ut det till
Response.Write(recset("inlagg") & "<br>" & vbCrLf)
jboy_87Medlem sedan aug. 20011 099 inlägg oj vad klantigt av mig :-D
jboy_87Medlem sedan aug. 20011 099 inlägg nu får jag en tom popup och en popup med text när jag skriver ett meddelande?
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg Menar du att du får upp en popup som funkar utmärkt och en som bara är vit?
jboy_87Medlem sedan aug. 20011 099 inlägg precis!
och hur lägger jag in
connect.execute ("update Privat_chat set last1 = 1 where id1 = "&sqlencode(request.querystring("id"))&" and till = '"&session("anvandarnamn")&"'"),,128
så här ser sql satsen ut nu!
If intId = 1 Then
strSQL = "SELECT * FROM Privat_chat WHERE Till = '" & Session("Anvandarnamn") & "' AND last1 = 0 AND datum = DateAdd(minute,1,getdate()) OR datum = getdate()"
ElseIf intId = 2 Then
strSQL = "SELECT * FROM Privat_chat WHERE Till = '" & Session("Anvandarnamn") & "' AND last1 = 0 AND datum < DateAdd(minute,1,getdate())"
End If
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg If NOT Request.QueryString("id") = "" Then
If intId = 1 Then
ElseIf intId = 2 Then
End If
Do Until recset.EOF
connect.Execute("UPDATE Privat_chat SET last1 = 1 WHERE id1 = " & recset("id1"))
Response.Write(recset("inlagg") & "<br>" & vbCrLf)
recset.MoveNext
Loop
Typ... :p
jboy_87Medlem sedan aug. 20011 099 inlägg nu när jag skriver ett inlägg som kommer det ingen text men när jag väntar i 1 minut så ploppas det upp en popup med alla meddelande jag skrivit. Den tomma popupen är fortfarande tom
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg <script language="JavaScript">
<!--
<%
If NOT objRS.EOF Then
Do Until objRS.EOF
If objRS("datum") = Now() OR objRS("datum") = DateAdd("n",-1,Now()) Then
If NOT blnNew Then
blnNew = True
End If
Else
If NOT blnOld Then
blnOld = True
End If
End If
Loop
End If
objRS.Close
Set objRS = Nothing
%>
//-->
</script>
Det kanske funkar bättre så? Tror inte det, men man kan ju testa. ;) Även om det blir samma fel, behåll denna koden, då den här är säkrare.
jboy_87Medlem sedan aug. 20011 099 inlägg kolla det jag skrev ovanför.
sidan krashar hehe
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg
jboy_87 skrev:
kolla det jag skrev ovanför.
sidan krashar hehe
Jaja, men skriv till samma sak som jag gjorde förra gången då!
<script language="JavaScript">
<!--
<%
If NOT objRS.EOF Then
Do Until objRS.EOF
If objRS("datum") = Now() OR objRS("datum") = DateAdd("n",-1,Now()) Then
If NOT blnNew Then
blnNew = True
End If
Else
If NOT blnOld Then
blnOld = True
End If
End If
objRS.MoveNext
Loop
End If
objRS.Close
Set objRS = Nothing
%>
//-->
</script>
jboy_87Medlem sedan aug. 20011 099 inlägg nu öppnas det ingen ny popup?
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg Öppnas ingenting nu eller? Och inget felmeddelande heller?
jboy_87Medlem sedan aug. 20011 099 inlägg alltså nu öppnas det bara en popup med alla meddelanden i!