CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg Pelefant där har du helt fel. Det beror helt och hållet på villken webserver du har. De som har IIS 4.0 har default timeout på 20 minuter medans i IIS 5.0+ så är standard 10 minuter.
m_soderlund ;) nu får du nog läsa inläggen lite nogrannare. Han skrev ju att man kan FÖRLÄNGA med tex 60 minuter :p
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
CatZ skrev:
Response.Buffer = True är ju förinställt så det borde inte påverka.
CatZ, där har du helt fel. Det beror helt och hållet på villken webserver du har. I IIS4 är buffer false per default. Och true i IIS5. Så det så! :P
CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg ojdå, där fick jag så jag teg ;)
Jag uttryckte mig nog lite klumpigt, vad jag menade var för egen del. Jag använder mig ju av IIS 5.1 :e
Äsch det går nog inte förklara bort det hur jag än försöker.... :birp @nders
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg
kan man inte kolla om besökarens webläsare klarar cookies, om besökarens webläsare INTE klarar cookies så väljer man att skapa en session istället.... kan det fungera ?
NEJ, det funkar inte alls. Webbläsaren måste ta emot cookies, annars funkar inte sessionerna alls.
Att sedan sessionerna enbart funkar om man har med en include-fil är ju helt fel isig. Det är ju inte rätt metod att lägga in en include-fil för att det ska fungera. Gå till botten med problemet istället. Det är något annat som felar.
CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg Session fungerar även om inte webläsaren klarar cookies... en cookie session däremot fungerar ju inte ... eller ??
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg
Session fungerar även om inte webläsaren klarar cookies...
ÅTERIGEN NEJ!!!
Sessions id't sparas i en cookie på klienten.
För att sessioner ska fungera utan cookies, så behövs en 3:e partsprogramvara, typ cookiemunger.
CatZ skrev:
Pelefant där har du helt fel. Det beror helt och hållet på villken webserver du har. De som har IIS 4.0 har default timeout på 20 minuter medans i IIS 5.0+ så är standard 10 minuter.
ok, sorry. Min (då felaktiga) källa var IDG's webstudiokurs för ASP.
CompusaMedlem sedan jan. 20023 327 inlägg Ha aldrig IDG's webstudiokurs som källa då det gäller ASP! Varför? Den stinker!