Ska lägga till info i en databas men jag får felmeddelandet Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] Syntaxfel i INSERT INTO-uttryck..
Kod:
SQL = "INSERT INTO medlemar (anvnamn,losen,fnamn,enamn,regdatum,typ,status,antalinlagg.email,icq,msn,fodd,ort,yrke-titel,perstext,intressen,favoritsport,signatur) VALUES('" & Trim(Request.Form("anvnamn")) & "','" & Trim(Request.Form("losen1")) & "','" & Trim(Request.Form("fnamn")) & "','" & Trim(Request.Form("enamn")) & "'," & now() & ",Medlem,False,0,'" & Trim(Request.Form("email")) & "','" & Trim(Request.Form("icq")) & "','" & Trim(Request.Form("msn")) & "'," & fodd & ",'" & Trim(Request.Form("ort")) & "','" & Trim(Request.Form("yrke-titel")) & "','" & Trim(Request.Form("perstext")) & "','" & Trim(Request.Form("intressen")) & "','" & Trim(Request.Form("favoritsport")) & "','" & Trim(Request.Form("signatur")) & "')"
Inte ett fel vad jag kan se. :l
Efter att ha skrivit ut SQL med Response.Write så fick jag resultatet INSERT INTO medlemar (anvnamn,losen,fnamn,enamn,regdatum,typ,status,antalinlagg.email,icq,msn,fodd,ort,yrke-titel,perstext,intressen,favoritsport,signatur) VALUES('Mika3l','test','Mikael','Karlsson',2002-06-02 01:06:31,Medlem,False,0,'Mikael_2001@hotmail.com','','Mikael_2001@hotmail.com',1988-02-26,'Vålberg, värmlands metropol #1.','Studerar.','Hmmm...','Sport, data, musik mm.','Ishockey, fotboll, Formel1, rally m.fl.','Armarna utåt sträck!')
Någon som kan hjälpa?
/Mika3l