Ska lägga till info i en databas men jag får felmeddelandet Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14) \[Microsoft\]\[Drivrutin för ODBC Microsoft Access\] Syntaxfel i INSERT INTO-uttryck.. Kod: SQL = "INSERT INTO medlemar (anvnamn,losen,fnamn,enamn,regdatum,typ,status,antalinlagg.email,icq,msn,fodd,ort,yrke-titel,perstext,intressen,favoritsport,signatur) VALUES('" & Trim(Reques
Notis, det är väl inte Access i sig som bestämmer om man ska ha brädgårdar eller ej, man behöver ju inte ens ha Access för att använda databaser.
Själv har jag gjort databaser i Access 2000 och använder apostrofer till mina sql-strängar, funkar alldeles utmärkt!
Jo, det är Access-specifikt. Men efter en test på jobbet fungerar det även i version 2000.
Men, i Access 97 fungerar det inte, det är jag säker på. :)
Men det är trevligt att veta att man i nya versioner kan använda apostrofer.
Notis, det är väl inte Access i sig som bestämmer om man ska ha brädgårdar eller ej, man behöver ju inte ens ha Access för att använda databaser.
Vad är det som bestämmer om man ska ha brädgård då?
Och, det stämmer, det finns många dbms, och de flesta är bättre än Access. Det är dock inga andra jag känner till som vill ha brädgårdar runt datumvärden...
Vad är det som bestämmer om man ska ha brädgård då?
Det jag funderade på var om man skapar en accessdatabas via script, typ en asp-sida, hur vet man då vilken version det blir?
Är inte IISén med på ett hörn och bestämmer,eller?