Bumpar lite så den kommer först, kan ju inte va fel! (även om jag tycker att denna tråd borde klistras överst och rensas på inlägg typ detta)
Du vet att staten har rätt att se dig; men du har ingen aning om vem som är staten imorgon! FRA åt helvete, ACTA er, lämna folk IPRED. ̿̿'̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Här är ett tips som jag tycker är okay om man vill att användarna inte ska nyttja browserns "bakåt knapp" vid valda tillfällen.
Här är ett exempel på en trestegsraket
Har i detta exempel 4 filer. Check0, Check1, Check2 och en includefil inc.asp som ska ligga under en mapp som heter include. Om ni inte gillar namnet måste ni även ändra i koden givetvis. Men det behöver jag ju inte säga till er:
Orkar inte copy / paste så jag bifogar filerna istället. Hoppas det kan komma till nytta för någon...
Kanske man kan effektivisera den eller göra det bättre? Vad tror ni
Undiv strängkokatenering (skulle förvåna mig om det är rättstavat).
NEJ:
Do While yada-yada
str = str & str
Loop
Response.Write str
JA:
Do While yada-yada
Response.Write str
Loop
Vet inte om någon har sagt det men connecta till databasen så sent som möjligt och disconnecta så tidigt som möjligt. Quick in, quick out and that's how it goes.
Här kommer väl ett "tips" då...
Om du vill ta reda på hur många av vissa tecken de finns i en sträng kan du använda den här koden
[kod]
<%
Function Rakna(strTxt)
Rakna = Len(strTxt) - Len(Replace(strTxt," ",""))
End Function
strText = "Skriver en liten textsnutt med massa mellanslag !"
Response.Write("Det finns " & Rakna(strText) & " mellanslag " &_
"i texten.")
%>
[/kod]
Detta räknar i det här fallet då ut mellanslagen i texten.
Comment