Hejsan!
Jag undrar om man måste blanda in ASP för att få en flashproduktion att visa poster från en databas. Om den färdiga produktionen ska läggas på en skiva så kommer asp-sidorna inte att funka...
Nån som har några erfarenheter?
------------------
Sofia
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Du måste ju garranterat ha någon databaskoppling och då tillika någonting som kan hantera den, jag tror inte actionscript har det så...
------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !
Ok, och då måste produktionen ligga på en server för att det hela ska fungera...
Kan lösningen då vara textfiler?
------------------
Sofia
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Jag vet inte hur actionscript är med textfiler men jag har för mig att actionscript kan öppna textfiler, inte säker...kolla upp det. Du kan ju inte ha asp och textfiler utan server. Ett alternativ är kanske att göra en fhlash/webapp som anropar saker på internet när man kör det. även om det körs lokalt. Men då måste ju han som kikar ha en internetanslutning igång
------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !
PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg Har för mig att man kan köra .txt-filer även om du inte kör på en server med flash/actionscript, bara att testa ....
cya,
PatrikB
------------------
'## -- second place is the first looser -- ##'
limponMedlem sedan sep. 2001175 inlägg Ja man kan köra med .txt filer jag köpte nyligen en bok om flash där står det att det går =).
så här står det .
*
text filen finns det dels variabler och dels värden - varje variabel har ett värde. det format som du använder för att lagra informationen i text filen är exakt samma format som metoden get använder i cgi programmering för att skicka information från en webbläsare till ett program på servern. variabler och värden står i par. mellan varje variabel och värde finns ett likamedteckken (=) mellan deo lika variabelparen finns apersandtecken (&).
*
lite kort =)
------------------
//Limpon
Limpon... Vad var det för en bok? Är den bra?
------------------
Sofia
Det finns mycket att hitta på macromedias hemsida Titta här
Jag tror att du också kan använda dig av "Generator 2 Authoring extensions" där du kan hämta data från textfiler bl.a. Finns också Hos Macromedia under Generator och den är gratis.
------------------
Vi närmar oss jul med stormsteg.