webForumDet fria alternativet

webForum

Om webForum

332 svar · 10 749 visningar · startad av Marcus E · sida 4 av 17

Frågan, av Marcus E

webForum är en webbtjänst och därför har detta inlägg all rätt att få vara här. Jag vill ha en bra motivering om inlägget inte passar. Vad tycker ni om webForums utveckling? Var det rätt att stänga diverseavdelningen? Kommer ni att vara kvar på forumet nu?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Denna tråd öppnas igen och ni som vill är välkomna att disskutera webForum här.

Jag vill dock ber er håller er till diskutionen

Till de som vill visa sina sympatier till forumledaren ber jag att skicka PM eller epost. Till de som har synpunkter på att cafét är stängt ber jag att skicka epost till admin@webforum.nu.

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

Efter samtal med Brimba har jag fått reda på att ett missförstånd var orsaken till stängningen. Brimba såg till att tråden öppnades igen. Han skulle också försöka fixa tillbaka den tidigare tråden. Tack Brimba!

Brimba är Patriks smeknamn.

Redigerat för att undvika fler missförstånd

Marcus E skrev:

Det rörde sig tydligen om ett missförstånd. Jag såg till att Brimba åtgärdade det. Han skulle också försöka fixa tillbaka den tidigare tråden. Tack Brimba!

Vad var ett missförstånd och vad har Brima gjort?

Den tidigare tråden komemr att slås ihop med denna. Detta måste dock göras av en ansvarig eller någon som har rättigheter i forumet för Raderade trådar

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Ingrid skrev:

Jag kommer inte att vara kvar om diverse försvinner.

edit\\ Kommer heller itne att vara kvar om diverse försvinner... Dock är jag kvar om Foto & Film-forumet är kvar... Musik & Media också! :p... och en hel del.. :p

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Ingrid skrev:

Vad trågikt.
Jag som såg fram emot ytterligare 493 inlägg från dig i "Vad lyssnar du på?"

Web-Tor skrev:

Ingrid skrev:

Vad trågikt.

Kommer hon att kunna skriva i tråden om diverse stängs? :OO ;)

Marcus E skrev:

Efter samtal med Brimba har jag fått reda på att ett missförstånd var orsaken till stängningen. Brimba såg till att tråden öppnades igen. Han skulle också försöka fixa tillbaka den tidigare tråden. Tack Brimba!

Redigerat för att undvika fler missförstånd

Det var med Patrik jag pratade innan tråden öppnades igen, Brimba har jag inte hört något ifrån.

Kommer hon att kunna skriva i tråden om diverse stängs?

Nä, men om diverse inte förvinner så kanske hon stannar kvar och då kan vi se fram emot en massa intressanta inlägg. :)

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Att överge wF är som att kasta bort en allomfattande oumbärlig bruksanvisning till hanteringen av PC och nätkommunikation. Det gör jag inte frivilligt.

När politikavdelningen stängdes höjdes kvaliteten på wF eftersom några riktiga bittergökar då sökte sig till andra forum.

Diverseavdelningen ger värdefull möjlighet till information och diskussion om språket, litteratur. teknikprylar, foto, musik, film med mera.

I Cafét vistas fortfarande beklagligtvis ett fåtal av dysterkvistarna som aldrig sätter fingrarna på tangentbordet utan att klaga på någonting.

Detta är så trist eftersom det humoristiska och lätsamma tramset i Cafét ger upphov till så många nattliga fniss framför bildskärmen.

Bendro gör ett hästjobb som moderator och det bästa kanske vore om samtliga moderatorer tog på sig ett delansvar för Cafét för att sanera i gnällspillet.

För övrigt kommer väl knappast den tragiska stollen som trakasserar Del Pero att stoppas av en Caféstängning.

Åtgärden är inte logisk.

Medlem sedan sep. 2000780 inlägg

Det borde öppnas ett nytt forum där alla gamla diversehängare kan vara.

Då tycker jag att du ska sätta dina planer i bruk och göra det alt. flytta in på #webForum :)

Medlem sedan sep. 2000780 inlägg

För övrigt kommer väl knappast den tragiska stollen som trakasserar Del Pero att stoppas av en Caféstängning.

Vi minskar dramatiskt risken att liknande scenarier kan uppstå i framtiden. För vad jag tror så beror trakasserierna inte på hans insatser i den IT-inriktade delen här på webForum.

Det jag menar med att läman wF är att jag itne kommer att vara så aktiv i forumet. När jag stöter på problem som jag anser att jag kan få hjälp med här på wF så kommer jag hit och frågar... när jag får svar så tackar jag och besöker inte wF mer... förrän ett nytt problem dyker upp...

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Web-Tor skrev:

Ingrid skrev:

Vad trågikt.

Jag kan skicka dem direkt till dig via e-post...
om du nu är så väldigt intresserad ;) :p

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

Razofish skrev:

Det borde öppnas ett nytt forum där alla gamla diversehängare kan vara.

Då tycker jag att du ska sätta dina planer i bruk och göra det alt. flytta in på #webForum :)

Skriv gärna att du citerar mig när du gör det. Eftersom diverse kom tillbaka behövs det inte längre ett nytt forum. Jag är bara glad för att caféet försvann och jag hoppas att det ersätts med ett diskussionforum utan trams och flams.

Att diverseforumen försvann under natten, att denna tråd raderades och stängdes och kopplingen med Del Pero är jag fortfarande förbryllad över.

om du nu är så väldigt intresserad

Ja, eller skriv ut dom och skicka dom i ett vadderat kuvert. :)

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Jag kommer definitiv inte lämna wF. Inte heller blir det färre besök för min del, kanske tvärtom? Jag stannar av två anledningar: Att få hjälp och att hjälpa.

Jag är inte så säker på om jag förstår varför man kom hit från första början om man tänker lämna webForum bara för att diversedelen eller Cafét läggs ner. webForum är (och jag hoppas verkligen det förblir) ett gäng IT-relaterade forum.

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Ingrid skrev:

Web-Tor skrev:

Ingrid skrev:

Vad trågikt.

om du nu är så väldigt intresserad ;) :p

:e

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Oj oj oj, upploppsstämning tycks råda här på webForum. Vad är det som egentligen har skett? Interna konflikter mellan medlemmarna?
Det är synd att cafét ska vara stängt, men man får hoppas på att allt blir som vanligt igen.

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Jag är inte så säker på om jag förstår varför man kom hit från första början om man tänker lämna webForum bara för att diversedelen eller Cafét läggs ner. webForum är (och jag hoppas verkligen det förblir) ett gäng IT-relaterade forum.

Precis, vill man inte vara här pga att cafét läggs ner så tycker jag inte man ska vara här även om det är öppet..

Jag kom till wF för snart tre år sedan för att jag behövde hjälp med ett PHP-problem. Sedan dess har jag fått hjälp i nästintill vartenda forum under Webb/Program. wF är en oerhörd källa till kunskap!

Visst har man kunnat skratta åt en del i Caféet men jag skulle utan problem kunna klara mig utan det. Däremot finns det flera forum under "Hobby" som jag skulle sakna om det försvann.

289 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
153 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
153 ms — ändringar (db)