webForumDet fria alternativet

webForum

Om webForum

332 svar · 10 749 visningar · startad av Marcus E

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg
Frågan#1

webForum är en webbtjänst och därför har detta inlägg all rätt att få vara här. Jag vill ha en bra motivering om inlägget inte passar.

Vad tycker ni om webForums utveckling? Var det rätt att stänga diverseavdelningen? Kommer ni att vara kvar på forumet nu?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

En hel del av min aktivitet rök i och med Diverse-stängningen. Bara att beklaga och hoppas att den delen av wF går upp så snart det bara går! Har en hel hög med trådar som jag är aktiv i där.

Ja, jag kommer att vara kvar på forumet, mycket tack vare folket som hänger här.

Medlem sedan juli 20011 084 inlägg

Tycker det är väldigt tråkigt att ni stänger delar av forumet. Och kan inte förstå vilka personen som skickat sådana SMS/ICQ osv.

Tycker dock det är speciellt är synd att Elektronik forumet är stängt... :(

Medlem sedan nov. 20022 355 inlägg

Mig spelar det ingen större roll då jag mestandels håller mig till de forum som handlar om programering och dylikt. Men det är trist att det har blivit som det blivit men jag tror helt klart att det är sunt att stänga ned vissa delar för att råda bot på problemen!

Medlem sedan aug. 20022 087 inlägg

jag kommer bli mindre aktiv nu... Ingen kul nyhet... :( :x x(

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Inget i Diverse som man får abstinensbesvär av som man kanske får av andra delar av wF. Men lite saknar man det...

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Just hemkommen från sista jobbadan inför semestern var humöret på topp, men sjönk ansenligt när jag som vanligt surfade hit... :l

Spontant tänker jag tjära och fjädrar till de idioter som gjort detta, men samtidigt undrar jag varför just Diverse stängdes.

Nåväl, jag ska surfa vidare och se om man kan skaffa sig ett bättre koll på läget.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

men samtidigt undrar jag varför just Diverse stängdes.

Det är ju knappast i HTML-forumet som folk har blivit så förbannade på varandra att det hotar med att ta livet av varandra. :l

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Jag har full förståelse för beslutet. Samtidigt är det förbannat synd att sjuka människor ska få möjligheten att trakassera folk på det sättet som det skett. Webforum är ett IT-forum i första hand och den utlösande faktorn för vad som skedde i skallen på den person som ligger bakom trakasserierna kan man bara spekulera i, fast troligen handlar det inte om en åsikt om någons hemsida och troligen handlar det inte om nåt virus i windows, utan förmodligen bottnar detta i nån dispyt i diverse... fast vem vet vad som rör sig i huvudet på psykopater? :l

För mig innebär detta inte mindre besök på wF nu. Möjligen en minskad utveckling på inläggsräknaren, men det är ju av mindre betydelse. Hoppas dock på en snabb lösning av det som hänt, inte minst för Del Peros skull!

Om diverse öppnas igen eller ej känns inte lika viktigt.

Medlem sedan dec. 2002789 inlägg

Det enda som jag hoppas på är att Del Pero verkligen kommer att göra polisanmälan och att de hittar den skyldige.

Förövrigt håller med PeW.

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Ja, jag kommer väl vara kvar men mycket mindre aktiv. Jag saknar mest caféet, hobby och musik-delarna.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Lofberg »
Du är ganska aktiv i forumet "Raderade trådar" i alla fall. ;)

Medlem sedan juli 20011 222 inlägg

Håller med Darren och PeW

:(

Tråkigt när sånt här händer.
Det jag kommer sakna mest under diverse är musik & media.

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Jag måste säga att det är grymt chockerande att något sånt här kan hända. Dels blir jag förbannad som kvinna och dels som medmänniska. Vad är det för respekt att terrorisera en människa bara för att han/hon tar på sig ett ansvar som är rätt betungande för att VI SKA TRIVAS!

Fy fan säger jag bara till de som ligger bakom denna terrorism. Ni borde skämmas! :(

Sen kan jag väl ärligen säga att jag tillbringar mest tid i Foto & Film forumet under Diverse och jag skulle inte sakna något annat av forumen. Cafét la jag av med då det var för mycket trams och tog för mycket av min tid.

Så en vädjan till Forumledarna är att behålla "Foto & Film" då det är ett ämne som intresserar många och som även kan rymmas under de två andra forumen då många använder foto och film på sina webbsidor likaväl som en egen hobby.

Ödmjukast...

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Verkligen sjukt hur det kan slå fel i skallen på folk.
Mordhotar någon för att den redigerat dennes tråd i ett forum på internet... :x

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Web-Tor skrev:

Lofberg »
Du är ganska aktiv i forumet "Raderade trådar" i alla fall. ;)

:e :p

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Med tanke på det som står på wF's förstasida förstår jag naturligtvis beslutet att stänga ner diverse. Antagligen är det några som kommer att sakna det, jag inräknat.

Däremot förstår inte jag heller varför det direkt relateras till diverseforumet, men det är ju en annan femma. ;)

Det är väl bara att hålla en tumme och hoppas på det bästa. :)

Medlem sedan mars 2000402 inlägg

Tragiskt att ge sig på folk här. Kan men ens bli så förbannad på någon som man "bara" kommunicerar med via WF så borde man nog ta sig en funderare på vem man är. Olika åsikter är en sak, att bli lite sur må vara hänt, men att balla ur så att man förföljer och trakasserar en annan människa så här är bara så ledsamt.

Så helt rätt att göra som ni gjort. Jag kommer absolut vara kvar i lika hög grad :)

Medlem sedan sep. 20012 186 inlägg

Som CyberPet skrev så tycker jag att vissa hobbytrådar kan få vara uppe (tänker då framför allt på musik/media och Sportforumet).

Kan inte heller förstå vem på detta Community som lider av denna totala avsaknad av empati och allmänt folkvett...
Hoppas att du/ni är riktigt j***a nöjda... x(
Kommer inte på ett tillräckligt fult ord att kalla er x( x(

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Jag trodde faktiskt inte den dagen skulle komma när wFs ansvariga utgivare så totalt frånsåg sitt sociala ansvar!

Det finns en mängd medlemmar, aktiva såväl i it-relaterat som bara i diverse, som använder forumet som en viktig del i sitt sociala liv. Jag är övertygad om att det finns ett stort antal medlemmar, mångåriga likväl som relativt nya medlemmar, i detta forum som nu inte mår bra. Att göra en sådan drastisk förändring utan någon förvarning till medlemmarna, utan någon möjlighet till diskussion för medlemmarna och med en tidsaspekt som totalt omöjliggör alternativa lösningar, är i min värld bland det fegaste och minst genomtänkta jag upplevt.

Jag har inga synpunkter på ifall beslutet är rätt eller ej, jag vet ju inte vad som ligger bakom.
Om forumet fått sådana proportioner att ni ej längre mäktar med det och därför plockar bort 60-70% av aktiviteten vilket med synnerligen stor sannolikhet kommer att bli effekten så förstår jag er handling men ej sättet det utförs på.
Hur många vilsna själar tror ni nu sitter och vet varken ut eller in, är detta tacken för att de hjälp till att bygga forumet till ett av de mest ansedda forum som någonsin existerat i Sverige.

Varför gavs inte någon tidsrymd till att vidtaga alternativa handlingsvägar. Frigörande av diverseforumet från wF e.t.c.
Varför ges ingen möjlighet till diskussion?
Jag ser detta som som en synnerligen oprofessionell hantering av den uppkomna situationen.
Jag förstår ej heller de ansvarigas hantering av DelPero.
Är 12 timmars nedtagning av forumet för underhåll en manifestation, från er ansvariga, mot det han fått gå igenom...jag ser det som en skymf, någon jävla ordning på ansvaret måste det väl finnas kvar.

Du har mitt fulla stöd DelPero, det smärtar mig otroligt att du blivit tvungen att uppleva något sådant här. Både det sanslösa beteendet något eller några puckon utsatt dig för och som jag upplever det nu, utropstecknet från din tidigare arbetsgivare - ansvariga utgivarna.

Jag vet att jag har varit mycket aktiv i Diverseforumen och faktiskt sett det som något fint, den kunskap, erfarenhet, rättskaffenhet som jag och några till "gamla" uvar förmedlat i forumet har jag varit stolt över att få dela med mig av, så visst känns beslutet för egen del allt annat än muntert.
Men jag talar inte för min sjuka morsa nu, jag försökte lyfta upp detta en nivå till.

Jag försökte få alla inblandade att inse att ni faktiskt genom åren påtagit er ett socialt ansvar för medlemmarna och att ni nu utan att blinka avsäger er det.

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)