jag har hört att dom testar på vissa ställen med höjd hastighet... vet dock ej var.... vet bara att dom inte gjort det hos mig... x(
------------------
UIN: 10014566
WWW: www.ahinko.nu
MAIL: peter@ahinko.nu
IRC: platinum_
103 svar · 929 visningar · startad av Tengblad · sida 4 av 6
.......JA på telia vad annars!? Jag har precis flyttat och ville naturligvis flytta med mitt ADSL. Jag ringde upp Telia bredband för att höra så att det gick att flytta med de och för att höra så at det fanns plats på stationen. Jag fick till svar att det var lungt, det skulle ta MAX 8 dagar innan det skulle vara inkopplat i den nya lägenheten. Kan ni gissa vad som hände?? Japp precis, när jag g
Läs frågan i sin helhet →jag har hört att dom testar på vissa ställen med höjd hastighet... vet dock ej var.... vet bara att dom inte gjort det hos mig... x(
------------------
Men dom kunde ju sagt till att de skulle öka hastigheten *ler*
Nädå, jag är asglad att det går så snabbt ;) (bor i linköoing)
föresten så kör jag utan proxy1.telia.com, men det spelar väl ingen roll antar jag----
------------------
Erki Nörd!
http://www.Tapiren.net - Din COMMUNITY PÅ intErnET.
Verktygsladan.com - för dig som vill ha gratis forum, gästbok mm utan reklam!
Du har väl inte blandat ihop Kilobyte och Kilobit?
Jag jommer upp i 255 Kb, ungefär 32KB när jag testar här: http://bandwidthplace.com/speedtest/
Visst, man testar mot en server i USA så det blir nog en liten prestandaförlust...
/T
------------------
WRITE_PORT_ULONG(devExt->Mymessage,SMART_WRITE_ACK);
[Redigerat av Toonster den 27 jun 2001]
hos en kille ja snackat med har dom höjt från 0.5 till 2.5 mbit... det va vad han sa till mig...
------------------
jo det tycker man ju... visserligen är det bara på prov så vem vet... de kanske drar ner hastigheten igen...
------------------
Testade det där testet.....
Där kom den upp i 445 och det stod att det mättes i kBytes...?
------------------
Erki Nörd!
Telia *suck*
Man ska ju ha Tekniskaverken som Internet-leverantör...
------------------
"Man kommer fortare fram till målet om man kryper åt rätt håll än springer åt fel håll"
tengblad >> stod det inte kilobytes?!
------------------
Erki Nörd!
Nu har jag bildbevis ;)
Kolla denna bild så ser ni att hastigheten är runt 250 kb/sec

------------------
Erki Nörd!
Oki, nu är jag arg.....riktigt jävla arg alltså. Blir så förbannat trött på att det inte funkar som det ska. Va fan ska man ta sig till? Det händer inget när man ringer och säger till dom heller. För att inte tala om dessa jävla telefon köer.....jag sitter i kö nu....har suttit i 1½ timma och jag är på plats 12. Deras telefonväxlar fungerar jue inte heller som dom ska vilket är väldigt märkligt.....hallå vi snackar om telia som har byggt upp hela det svenska nätet.
Det här är riktigt jävla ruttet alltså.....ska fan byta till typ bonet eller nått!!!
------------------
Smygtitta - Min blivande nya sida...kanske!
"Det är dyrt att leva, men i priset ingår en resa runt solen varje år"
Nä, byt inte till BoNet såvida du inte ska bo på samma ställe i många år framöver... :l
Ringde i början av juni och meddelade att den första juli flyttar jag till en ny lägenhet, rent fysiskt är det närmare telestationen så det borde inte vara några problem.
- Jahapp, säger kundtjänsten, då har vi noterat det, men det kan ta upp till tre veckor efter flytten innan det fungerar igen.
- Tre veckor?? Jaja, får väl jaga på dem lite då, tänker jag.
Idag slog jag en signal till dem för att kolla hur det går. Efter en kvart i kö kommer jag så fram.
- Hejhej, tänkte kolla hur det går med flytten av mitt abonnemang (blabla telefonnummer osv).
- Näe, säger kundtjänsten, jag ser inget om någon flytt här...
- Va i helv... Det ringde jag om för över en månad sen! Det ska ni veta!
- Ja, det kan hända att jag inte ser det här, klämmer bruden ur sig... Smidigt system verkar det som!
- Okej, vad gör vi nu, undrar jag.
- Tja, jag kan maila dem och fråga hur det ligger till...
- Bra, då vill jag ha ett besked om det.
- Ja, men det kan ta ett par dagar innan jag får svar...
- Ett par dagar? Jaja, maila svaret till blabla då...
Vad är det för jävla system? Först ser inte kundtjänsten om det ligger en flytt inlagd i systemet eller inte, när det ska kollas med teknikerna klarar de inte av att använda telefoner utan det ska mailas iväg. Trots att ett mail kommer fram inom nån minut tar det ett par dagar att få svar...
Uselt! x(
Nu tänker jag hålla järnkoll på hur mycket jag är uppkopplad via modem - antingen ska jag ha tillbaka månadsavgiften eller ersättning för mina ökade telefonkostnader på grund av modemet.
------------------
It's better to burn out than to fade away!
There can be only one!
[Redigerat av Q den 04 jul 2001]
Men alltså Q nu blir jag faktist lite små sur på dig. :l Du sitter och säger att telia bara har lite problem hit och dit och att dom har mycket att göra. Telia har jue knappast ett bättre system en bonet. Jag satt i kön igår i 2½ timma sen gav jag upp och då hade jag bara kommit till plats 8 i kön. Redan där verkar jue bonet slå telia med hästlängder. När det gäller kompetensen på telias kundtjänst så lär det INTE alls vara svårt för bonet att slå de.
Telia klarar inte hellar av att göra flyttar. Du kan jue läsa dig till vad jag har skrivit innan. Det skulle ta 8 dagar men det tog 1½ månad för mig.
Jag har alltså haft problem med telia i över 3 månader och det blir inte bättre. Dom lyssnar inte när man ringer, dom klankar ner på en för att dom tror att dom vet bättre fast än att dom inte gör de, dom ringer ALDRIG upp när dom säger att dom ska göra de, dom återgärdar aldrig ett fel när dom påstår att dom ska göra det till ett visst datum osv. Jag kan förtsätta hur länge som helst.......med andra ord skulle jag nog säga att bonet skulle inte ha några problem med att sno telia kunder......jag hoppas FAN att dom gör det också.
------------------
Smygtitta - Min blivande nya sida...kanske!
"Det är dyrt att leva, men i priset ingår en resa runt solen varje år"
Vet ni vilket kul litet brev jag fick på posten idag :)
Ett brev där det stog att det var fel på min modemtyp och att det ska återkallas x(
------------------
Med vänliga hälsningar Anders Johansson
Maila mig om du vill
Det bästa med Stockholm är tåget till Göteborg.