Och jag som behövde skicka en del mail nu på morgonen. Tur man har gmail också :p
Funderingar kring binero..
430 svar · 129 486 visningar · startad av Melitta · sida 6 av 22
Frågan, av Melitta
Jag funderar på att byta till binero från loopia men har en liten fundering. På loopia kan jag nyttja både windows och linux servrar genom ett enda konto (har nu 5 domäner varav ett par som åker linux och ett par som åker windows). Funkar detta på binero eller är man bunden till enbart en plattform? Sen undrar jag om någon mer känt av loopias "problem" den senaste tiden? Har ruskiga problem med a
Läs frågan i sin helhet →binerodrift.se skrev:
Uppdatering 11:20:
Tyvärr är problemet betydligt mer omfattande än vad det först verkade. För närvarande arbetar alla våra tekniker tillsammans med konsulthjälp för att åtgärda problemet. Mer ingående information är svårt att ge, men det är en del i vår lagringsmiljö som slutade fungera runt halv nio i morse som tyvärr blev väldigt omfattande och påverkade stora delar av vår miljö. Vi förstår att många av våra kunder påverkas hårt av detta och vi hoppas kunna ha det åtgärdat relativt snabbt – tyvärr är det svårt att ge en tidsuppskattning på den här typen av arbete.
Hur kan dom säga att dom hoppas ha det åtgärdat relativt snabbt när det redan har gått flera timmar. :l
Har de inte fixat felet innan kl 12:00 påbörjar jag i vartfall min flytt därifrån. Jag minns hur det var när Loopia fick stora problem för en 3 år sedan ... det höll på i minst 3 veckor
Jag tror inte du behöver vänta till kl 12 utan börja redan nu - med det meddelandet 11:20 så lär det nog ta sin tid
såja .... nu verkar åtminstone https://www.binero.se fungera ....få se om de klarar det innan kl 12:00
Saker börjar röra sig... På Limweb43, där min sida ligger, funkar FTP och HTTP-servern svarar, fast ger mig 503 service unavailable.
php konton fungera för mig nu :)
några av min kunders platser går nu. (windows)
Enligt binerodrift.se så ska servern jag ligger på (Linweb41) fungera nu, men så är inte fallet ännu.
Men förhoppningsvis så rullar det väl på igen snart.
några av min kunders platser går nu. (windows)
Mitt eget windows konto fungerar nu men inte mina kunders konton (mitt eget är windows medans kunderna ligger blandat)
Mitt konto har också vaknat upp och fungerar numera (Linux)
alla mina och mina kunders siter fungerar nu ....puh! Det skall bli intressant och höra vad för fel och framförallt varför de inte lyckades fixa felet snabare ...
Jag vet faktiskt inte exakt vilken fysisk server wF ligger på, men det är en dedikerad virtuell server.
Bara lite nyfiken, men vad betyder "dedikerad virtuell server"? Betyder det att wF ligger på en dedikerad server med ett enda VPS-konto? Isåfall, vad är det för fördelar med att köra så jämtemot bara en dedikerad server? Det borde väl ge bättre prestande med bara en dedikerad server jämfört med en dedikerad virtuell server?
erciz: Det där var dåligt uttryckt av mig... Vad jag menar är att bara wF är ensamt på den virtualiserade servern. Hur miljön ser ut runtom, vet jag som sagt inte säkert.
wF besitter faktiskt två servrar. En applikations- och en databasserver. Som jag har förstått det har vi två virtuella instanser som är större än standardvarianten man får hos binero samt att vi har högre rättigheter, då vi själva styr över databaser, webservrar och användare. Vi har alltså fult flås in på våra maskiner, man brukar kalla den lösning som vi har för VPS.
Hmm .. jag har ju bara adresserna på binero .. men det går inte att komma åt sidan via den.
Om jag avläser binerodrift.se så ska både NS1 och NS2 vara i drift igen..
men inte för mig? :(
Testa själva länken i signaturen till bejbi
Hmm .. jag har ju bara adresserna på binero .. men det går inte att komma åt sidan via den.
Om jag avläser binerodrift.se så ska både NS1 och NS2 vara i drift igen..men inte för mig? :(
Testa själva länken i signaturen till bejbi
Kör jag nslookup på bejbi.se så får jag 193.17.218.89 som svar, vilket är redirect.binero.se, så det verkar vara någon redirect-tjänst du har?
Hur som helst så kommer jag inte heller åt den, så du får kontakta supporten.
Kör jag nslookup på bejbi.se så får jag 193.17.218.89 som svar, vilket är redirect.binero.se, så det verkar vara någon redirect-tjänst du har?
Hur som helst så kommer jag inte heller åt den, så du får kontakta supporten.
Ah, jo det är en redirect-tjänst.. sidan ligger på en *host* one.com *host* server.
Iaf, jag kontaktar supporten.
Tack för hjälpen :)
Har kört Binero i flera år och det har fungerat bra. Tills för några veckor sedan. Och nu är det f-n under all kritik. "MySQL Server has gone away" uppstår vid vart och varannat sidanrop. Koden har varit helt orörd i runt ett år. Webmailen fungerar knappt för våra medarbetare som är helt beroende av denna (det går att logga in någon gång ibland). "En lösning kommer om 1-2 veckor" säger supporten. Det lutar åt ett byte inom kort för min del. Hur vore det om Binero satsade på att få till en hållbar lösning innan man bjuder in tiotusentals kunder gratis. Rekommenderas EJ.
Har kört Binero i flera år och det har fungerat bra. Tills för några veckor sedan. Och nu är det f-n under all kritik. "MySQL Server has gone away" uppstår vid vart och varannat sidanrop. Koden har varit helt orörd i runt ett år. Webmailen fungerar knappt för våra medarbetare som är helt beroende av denna (det går att logga in någon gång ibland). "En lösning kommer om 1-2 veckor" säger supporten. Det lutar åt ett byte inom kort för min del. Hur vore det om Binero satsade på att få till en hållbar lösning innan man bjuder in tiotusentals kunder gratis. Rekommenderas EJ.
Vilken server ligger du på? Jag har kunder på Spirou, Spiderman, Knatte Linweb41, Linweb44 och Linweb51 och det är inga som helst problem.
Hur vore det om Binero satsade på att få till en hållbar lösning innan man bjuder in tiotusentals kunder gratis. Rekommenderas EJ.
Dom har det, och den heter Binero 2.0, jag var en av de första som fick ta del av det nya systemet, som är det bästa jag sett under de 13 år jag varit i branschen.
Dessutom får ALLA som blir kunder hos dom idag konto i Binero 2.0, så att säga dom du är både orättvist och felaktigt.