webForumDet fria alternativet

Vad har hänt med Loopia?

Webbhotell & domäner

43 svar · 2 732 visningar · startad av MickeA.com

Medlem sedan feb. 20034 441 inlägg
Frågan#1

Precis som rubriken säger, vad har hänt med Loopia?

Jag har varit kund hos dom sedan 2001 och har alltid varit nöjd, fram tills nu. När man ringer och vill ha hjälp är det inte ovanligt att man får sitta > 30min i telefonkö innan man kommer fram.

Förut har dom varit snabba på att svara.
Servicen är det iofs inget fel på nu heller, men det är just det att det alltid är långa svarstider.

Detta gäller även mailsupporten, där det kan dröja flera dagar innan man får svar. Vid fyra tillfällen då jag mailat registry@loopia.se har dom inte ens svarat, utan man får ringa till dom och påpeka att man mailat flera dagar innan.

Kan det varit så att dom vuxit över deras egen kapacitet?

Jag skapade den här tråden samtidigt som jag väntade på att Loopia skulle svara i telefon. Jag var på plats 8 i kön när jag ringde, nu har samtalet pågått i 45 minuter och jag är plats 2.

Det här är ju inte okej.

Nu har jag suttit i kö i fantastiska 106 minuter och 10 sekunder.
Kan det vara så att deras nya och helt fantastiska telefonväxel inte fungerar, har dom gått på lunch, skiter dom i oss kunder?

Medlem sedan mars 20032 667 inlägg

Ring och fråga dem. :p

K@llen skrev:

Ring och fråga dem. :p

:)

124 minuter och 30 sekunder har nu gått och har insett att dom förmodligen inte kommer att svara. Jag ringde nyss parallellt från min mobil och efter att man väljer var man vill komma (1,2,3 eller "dröj kvar...") så bryts samtalet.

Vid mitt förra inlägg sa en röst "Du har plats 1 i kön", men nu säger samma röst "Du har plats i kön".
Dom har alltså lyckats manövrera ut mig på nått snyggt sätt, säkert en feature i deras nya växel.

Bara för sakens skull tänker jag sitta kvar här nu tills (om) dom svarar...

142 miunter och 15 sekunder har gått, nu lägger jag på...
Någon som vet hur man får tag på nån avdelningschef eller liknande hos Loopia?

Medlem sedan mars 200618 inlägg

Tycker supporten via e-post verkar ta längre tid på sig nu också, har väntat två dygn på svar nu. Förut brukade svar komma väldigt snabbt. Kanske har de fullt upp med att svara folk som är trötta på fördröjningarna i mailsystemet..

picky skrev:

Tycker supporten via e-post verkar ta längre tid på sig nu också, har väntat två dygn på svar nu. Förut brukade svar komma väldigt snabbt. Kanske har de fullt upp med att svara folk som är trötta på fördröjningarna i mailsystemet..

Jag har skickat ett mycket argt mail där jag satte alla deras adresser som CC.
Förhoppningsvis nåt budskapet fram och jag blir uppringd.

Det känns ju som om vill behålla sina större kunder, så får se vad som svarar eller om dom ringer upp.

Medlem sedan dec. 2002387 inlägg

MickeA.com skrev

124 minuter och 30 sekunder har nu gått och har insett att dom förmodligen inte kommer att svara. Jag ringde nyss parallellt från min mobil och efter att man väljer var man vill komma (1,2,3 eller "dröj kvar...") så bryts samtalet.

Vid mitt förra inlägg sa en röst "Du har plats 1 i kön", men nu säger samma röst "Du har plats i kön".

Beroende på vad de har för telefonitjänst så kan det faktiskt vara fel på köservern. Vårt företag hade det förra veckan och då blev det exakt så som du beskriver. IP telefoni visar sig ibland på sämsta sidan.

Alltså inget vidare smart drag av Loopia att införa den här nya växeln i samband med att dom haft så sjukt mycket strul med e-posttjänsten / kortbetalningen.

Det behövs inte särskilt mycket mer än det här för att kunder ska börja hoppa av. Att diskussionen hålls på ett stort forum är ju inte heller till deras fördel.

Medlem sedan apr. 200846 inlägg

MickeA.com skrev:

142 miunter och 15 sekunder har gått, nu lägger jag på...
Någon som vet hur man får tag på nån avdelningschef eller liknande hos Loopia?

Kanske följande länk hjälper dig?

Medlem sedan maj 2003352 inlägg

Varför ens använda Loopia?

Skaffa en VPS-maskin istället, kostar inte så fruktansvärt mycket mer än vad ett uselt kluster på ett supportbefriat webbhotell gör.

Skjut till några kronor så får du så otroligt mycket mer!

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Firman jag jobbar på, vi flyttade hemsidan från Telia till Loopia under sommaren. Tycker det går mycket trögare nu, har de sega servrar också?

Medlem sedan mars 20041 505 inlägg

Loopia har gjort det typiska, nämligen köra kampanjer med "webbhotell 1 år för 1 kr" som ger enorma mängder kunder.
Sen blir såklart kvalitén lidande när supporten inte hinner med den enorma anstormningen.
Jag var också kund nån gång 2001 och då var Loopia ett kungligt webbhotell.
Idag hör man inte mycket gott om dom, bara massa löjliga prisdumpningar.

Drygt 15 minuter efter att jag mailat blev jag uppringd av han som är chef över deras ÅF avdelning.

Jag fick hjälp med allt det jag ville och han medgav att Loopia för närvarande har stora problem med sin support.
Det beror på en rad saker, som:
- Ökat antal kunder
- Extrapersonal som inte dykt upp
- Semestrar
- Dom lanserade nyligen en ny miljö för e-posthantering som av olika anledning inte fungerat som det ska.

Jag fick mycket bra och professionell hjälp av honom och han lovade att dom hela tiden gör allt dom kan, men att det på sistone har varit mycket fel på deras support och verksamhet i övrigt.

Nu är det ju katastrof att det är just såhär, men det är trevligt att dom personligen ringer upp och hjälper en när det kört ihop sig.

*case closed*, iaf för min del.

Skulle vara intressant att veta vad ni andra som är Loopia kunder tycker.

Medlem sedan mars 200618 inlägg

Idag har jag inte kunnat titta till mailen alls. En gång har mobilen lyckats hämta rubriker på nya mail.
Jag ska i dagarna köpa utrymme till två företag och var helt inställd på loopia, men som det ser ut nu vet jag inte. Har fortfarande inte fått svar på mitt mail (registry@loopia.se) trots påminnelse (3dagar)

Registry ligger efter hur mycket som helst.
Jag har fyra obesvarade mail hos dom, det första skickade jag för flera veckor sen.

Har även upplevt att dom fixar problemet man beskriver i sitt mail, men dom svarar inte, utan man får testa om problemet är löst.

Gör som jag - skriv ett argt mail, skicka till support@loopia.se, CC'a registry, ekonomi och af@loopia.se.

Dom är ju fullt medvetna om problemem dom har, lustigt att dom inte kan förutse sådana här saker innan det är försent.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Är det bara jag som inte är förvånad över vad som händer hos Loopia? Det är väl inte bara några dagar mailen strulat t.ex. Jag har alltid haft den känslan av Loopia att kommer något strulat till sig så kommer det gå utför snabbt.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Rätt kasst att de inte fått det ordnat på såhär lång tid, man tycker ju att de borde kunnat satsa lite när de fått så mycket nya kunder och därmed pengar, men det känns som något allvarligt gått fel...

Pengar finns det med alla säkerhet i bolaget, om inte annat lär ju Mamut kunna trycka in en slant.
Men det är synd. Även fast Loopia sa till mig att det skulle bli mkt bättre, eller "som vanligt" inom nån månad, så är jag osäker om jag vill sätta fler kunder hos dom.

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)