webForumDet fria alternativet

Supporten hos Binero

Webbhotell & domäner

65 svar · 7 093 visningar · startad av hallanders · sida 3 av 4

Frågan, av hallanders

Måste bara få skriva av mej lite och undra om det är någon mer än jag som har bekymmer med supporten hos Binero. I går någongång gick min webbplats ner och jag får ett felmeddelande: "Forbidden You don't have permission to access / on this server. Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request." Efter att ha anmält felet via deras

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Jag är rädd att det är mig ni ska skälla på... ;)
Jag började med att beställa ett konto för mina fyra domäner. Det kom igång snabbt (kanske inte på 20 minuter men vad fasen... Jag hann fixa iordning tvätten istället) och jag försökte lägga in mina domäner i kontrollpanelen. Eftersom jag inte lyckades skickade jag ett mail till supporten och frågade hur jag skulle göra. Samma kväll kom svaret, på svenska (vilket jag inte är van vid, det var mest danska på förra stället).
Med hjälp av mailet fick jag in mina domäner.

När jag senare läser mer noga ser jag att jag skulle valt linux istället för windows-server... Nytt mail till supporten. Nästa dag kommer svaret, jag skulle öppna ett nytt konto och få kredit på det gamla. Sagt och gjort, jag öppnade nytt konto och kom igång snabbt. Nya problem, jag kunde inte flytta domänerna som jag gjorde förra gången eftersom mina domäner redan fanns i deras system. Nytt mail...

Svaren på mailen har alltid kommit senast en dag senare, förutom under helgen vilket är helt ok. Svaren är trevliga och raka, inga sura miner trots mina taffliga försök att få till det. Att det beror på mig och inte Binero märks inte i deras svar. Så långt, all heder åt Binero! (y)

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

aleborg skrev:

carl_x -> vi gjorde vissa förbättringar i faktura systemet idag, därför tog registreringar lite längre än vanligt, det ska dock vara fungernade som vanligt nu.

Japp! Fungerar fint nu!

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

Poeta, snällt av dig att försöka ta på dig skulden :e men tyvärr så måste jag erkäna att vi är överbelastade just nu, vi har 4-5 ggr mer ärenden än normalt just nu efter förra veckans 2 problem. Till det ska det tilläggas att en av supportkillarna fick bihåleinfektion, jag var på semester och Jonathan sjuk en av dagarna. Så vi fick rycka in vår praktikant i supporten lite fort, men tyvärr ligger vi fortfarande efter. Vi arbetar för högtryck och har folk på kontoret redan från 07.00 på morgonen och personal som jobbar fram till sena kvällen för att vi ska komma ikapp.

Medlem sedan okt. 20041 556 inlägg

Ni har grymt bra support, och är alltid artiga och saknar kaxig attetyd. Det gillar jag.
Alltså allt som one, cliche m.fl. saknar.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Nyss fick jag ett mail från Melker. Jag känner bara till Farbror Melker så det kan ju inte vara något annat än spam!
Öppnas alltså inte!!!

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

Lasp skrev:

Nyss fick jag ett mail från Melker. Jag känner bara till Farbror Melker så det kan ju inte vara något annat än spam!
Öppnas alltså inte!!!

Eh.. Okej?

Det fanns en Melker som jobbade på Aleborg förut...

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Melker har hjälpt mig med alla mina frågor. Lasp, är du hög?

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Frågan är ju vilka som är höga.. :OO

Lasp skrev ju såhär tidigare i tråden och med lite enkel slutledningsförmåga så förstår man att Lasp är sarkastisk.

Lasp skrev:

Jag har påtalat för Binero flera gånger att de servicemeddelanden som de sänder ut inte bör ha olika personförnamn i mailen.
Header bör klart och tydligt ha Info, Service eller Kundsupport! och så vidare namngett.
Vi får alla för mycket epost från okända personer så det är inte vettigt att ha okända personer som avsändare i mailen.
Förklarade jag det riktigt nu då?

Då är det ju Lasp som är förloraren, ganska konstigt att slänga ett mail när man känner till avsändaren... :OO

Medlem sedan dec. 20041 043 inlägg

Phorpher skrev:

Eh.. Okej?

Det fanns en Melker som jobbade på Aleborg förut...

Melker sitter ju fortfarande kvar på Binero, om han inte kastat in handduken efter den senaste veckan... :birp

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

Har alltid fått bra hjälp från supporten. Alltid gått fort och alltid korrekt.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Lasp skrev:

Öppnas alltså inte!!!

Själv fick jag nyss ett mail från Gerald, jag känner ingen Gerald och jag tror knappast att Gerald Ford skickar mail till mig men jag öppnade det ändå eftersom jag såg varifrån det kom och det gav mig en hel del info om en beställning jag har gjort från ett tämligen stort företag så jag vidhåller att det finns gott om företag som vill vara personliga i sina svar.

Medlem sedan nov. 200717 inlägg

Tyvärr kan jag inte dela med mig av några erfarenheter, men min uppfattning om Binero är i stort sett mycket god. Framkommer det ingen mer kritisk information kring företaget så har ni lyckats göra det till val nummer 1 inför min politiska blogg som öppnas vid ekonomiskt utrymme

Medlem sedan dec. 2004135 inlägg

Tyvärr måste jag sälla mig till dem som är något besvikna på Bineros svarstider. Det är den enda kritiken jag har mot det i övrigt väldigt starka webbhotellet.

Å andra sidan är det ganska viktigt att man kan vara säker på att webbhotellet svarar någorlunda snabbt, varför det väl får anses vara ett ganska allvarligt problem. Snabba svar från supporten är för mig grunden i att våga lägga mer kritiska webbplatser/mejlkonton hos ett webbhotell.

Skulle Binero få ordning på detta, vore Binero ett oerhört starkt alternativ. Fram till dess finns det lite att jobba på.

Nu skulle jag naturligtvis kunna ringa, vilket jag inte gjort. Men jag känner inte för att ringa, och på en vecka borde väl även supportärenden via helpdesken (eller vad det kallas) komma fram?

Tilläggas bör att jag vanligtvis får svar väldigt snabbt, men det hjälper liksom inte när det väl drar ut på tiden.

Edit: Idag, 28 november, fick jag svar. :)

Medlem sedan sep. 2004180 inlägg

Jag inbillar mig att jag märker en liten nedgång i kvalitet efter namnbytet från Aleborg till Binero. Jag har i princip alltid haft dåliga erfarenheter när webbhotell bytt namn eller sålts vidare och jag hoppas det inte besannas igen.

Medlem sedan dec. 20041 043 inlägg

Nu har dom ju iofs inte blivit uppköpta.

Medlem sedan jan. 2003737 inlägg

Spook skrev:

Nu har dom ju iofs inte blivit uppköpta.

Eh, jo, på sätt och vis.
Personer har köpt in sig i aleborg och skapat Binero.

Vilket förvisso inte är så konstigt, det sker dagligen på börsen fast i lite annan form :)

Medlem sedan apr. 2001762 inlägg

Brukar alltid ringa om det något brådskande och enbart maila när det inte är så viktigt, har alltid fungerat bra.

Medlem sedan aug. 2004903 inlägg

Så som jag uppfattat det så är det personer som redan har jobbat på binero som köpt en del av det. Fast är osäker på om Jonathan hade hunnit börja jobba innan han blev delägare... inte säker. Hur som helst... jag ser det bara som positivt att dem tar in fler personer i företagsledningen... även om Anders är grymt duktig inom de flesta områdena, behövs det balans och flera personers "input".

Angående nedgång i kvaliten efter namnbytet har jag inte märkt något av... snarare bättre.

Har ni akuta frågor är det väl en självklarhet man ringer (självklarhet för mig i alla fall)... mailar man till supporten, och situationen är akut får man skylla sig själv.

Jag vet att det kanske inte är så här alltid men jag postade en fråga igår på dagen ang. domänflytt och svaret kom redan samma kväll. Helt ok för mig. (y)

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)