LLeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg Jag tycker att supporten definitivt kompenserar de små missöden som har uppstått ibland, och är en av anledningarna till att jag valde Aleborg.
Jag fick inte min faktura det här året eftersom de hade gått över till mail-fakturor, och skickade fakturan till en gammal e-postadress som jag använde när jag beställde webbkontot. Den adressen gick ut kort efter min beställning, och jag har inte ändrat mail-uppgiften förrän nu när jag fick reda på att man kunde logga in på en kundwebb. Antar väl att jag har missat det mesta av nyheterna just på grund av detta - tyckte väl det var konstigt att man inte fick nyhetsbreven som Aleborg skickade ut kort efter min registrering. Jag kontaktade dem och frågade efter när min faktura skulle ha kommit, och det visade sig att (fick svar inom 24 timmar) jag redan hade fått den samt fyra (!) påminnelser. :birp
Med anledning av min försenade betalning upphörde min domän att gälla, och då var jag helt plötsligt utan e-postadress och domän - mitt i all röra som jag hade med pågående projekt. Kunde ju inte kontakta support heller, eftersom jag inte hade någon fungerande e-postadress. :OO
Fick till slut, i panik, snacka direkt med Aleborg på MSN (vilket jag ogillar, eftersom jag föredrar man går den vanliga vägen - han har säkert annat att göra, liksom) och han fixade allt på mindre än två minuter. :bire
KKvarnerMedlem sedan sep. 2004180 inlägg
Spook skrev:
Varför vänta ?
Du har full rätt att flytta webidan innan den gått ut.
Jo, men jag vill ju inte betala för två webbhotell.
SpookMedlem sedan dec. 20041 043 inläggDet slipper du ju !!
Uppenbart är det ett webhotell och något annat som inte funkar. :birp
KKvarnerMedlem sedan sep. 2004180 inlägg Jag har 3 månaders uppsägningstid. Om jag beställer Aleborg idag så har jag betalat för dessa 3 månader framöver samt att jag ska betala för Aleborg. Jag behöver bara 1 webbhotell. Eller är jag ute och cyklar?
SpookMedlem sedan dec. 20041 043 inläggOm du läser mellan raderna så ser du att jag skämtade med dig.
Hur som helst....Hur mycket kostar ditt gamla webhotell ?
KKvarnerMedlem sedan sep. 2004180 inlägg 130:-/mån tror jag det är. Webcows har alltid varit mycket bra, men sedan Peter, deras huvudman, slutade har allt bara gått utför. Så jäkla trist. Jag har varit trogen kund i 3 år och nu bara skiter dom i allt.
Jag vill till Aleborg så snart som möjligt. Har inte ens faxat in uppsägningsblanketten än. Får bli på måndag. :-(
FFunkenMedlem sedan juli 2001220 inlägg Förhoppningsvis så har du inte domänen hos webcows. Har du det, så se till flytta den till ett oberoende ombud så fort som möjligt. Annars kan du få problem..
KKvarnerMedlem sedan sep. 2004180 inlägg Nej, det är sådant jag alltid ser till att ha i åtanke. Men tack för tipset. Det är alltid bra att påminna om det.