webForumDet fria alternativet

JX Hosting, fr. 5,-/mån

Webbhotell & domäner

30 svar · 1 962 visningar · startad av Coccozz

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg
Frågan#1

Hej!
Nu är det billigt med webbhotell.
JX Hosting kör en drive under februari där det billigaste webbpaketet kostar 5,-/månad. Tror jag skall slå till på ett "Pro"-paket, men vill först höra, vad har ni för erfarenheter av JX?
Jag vet att de är ganska nya, och det är just därför jag frågar, jag har sökt wF & Google, men vill veta mer.
Har varit i kontakt via mejl och fått svar inom halvtimmen bägge gångerna, så det känns iaf hyffsat.
Tack // Christoffer

Ps// Någon som vet exempel på större sidor som ligger där?

Medlem sedan feb. 200476 inlägg

Har bara haft goda erfarenheter av JX, har ett par sidor som ligger hos dom.

Du säger att dom är nya, det stämmer att företaget är nytt men dom som ligger bakom det är gamla rävar med lång erfarenhet av hosting.

Jo, jag vet det, men eftersom jag är intresserad av erfarenheter från det nya företaget så kvittar ju det, även om det givetvis ger de ökad tilltro i mina ögon...
Vore intressant om decibel här på forumet kunde ge exempel på företagssidor eller andra "viktiga" sidor som ligger på deras servrar.

Medlem sedan mars 2004662 inlägg

Det var på Aspsidan jag såg tipset först, men jag verkar missat den tråden. Tack för bra länk.
Nu ser det ut som om JX snart har en ny kund ;).

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Har anvandt JX sen starten, for..ja, vad ar det, ett ar?
Fungerat klockrent sen dess.

Medlem sedan jan. 2003737 inlägg

Mjo, vi börjar närma oss den officiella 1årsdagen, vissa har fått snurra runt lite längre.

Har inga konkreta exempel på stora sidor vi hostar, har inte surfat runt bland kunderna så väldans mycket, men ser man till nyttjad trafikmängd är det Aspsidan, Smurfa.se , Naket.org och några till.

Ta gärna kontakt med kundtjänst om du har ytterligare frågor, min aktivitet på forum är väldigt sporadisk, jag tror även det finns många som besöker WF som kan ge sin syn på våra tjänster också.
Telefon: 0200 - 58 03 58 (vardagar 11-18)
E-post: support@jx.se

Medlem sedan juli 20011 084 inlägg

Jag har själv haft stora problem med deras support(inte bara svarstider, utan även attityd) de gånger jag haft kontakt med dem. Jag har även i andra forum sett vissa som upplevt samma problem. Och detta till en gräns där jag beslutade mig för att inte använda dem längre.

Medlem sedan jan. 2003737 inlägg

mozilla skrev:

Jag har själv haft stora problem med deras support(inte bara svarstider, utan även attityd) de gånger jag haft kontakt med dem. Jag har även i andra forum sett vissa som upplevt samma problem. Och detta till en gräns där jag beslutade mig för att inte använda dem längre.

Du köpte ett domännamn som strulade lite, du fick ett till .se helt gratis som kompensation, sen blev du sur när vi förklarade var begränsningar går på supporten, att du gör tummen ner är helt dina enskilda åsikter, jag tycker däremot dom är helt obefogade med tanke på all kompensation och hjälp du ändå fick.

Medlem sedan juli 20011 084 inlägg

Nej, jag tycker det är mycket befogat. Som du säger så är det min åsikt! Nu var det några månader sedan och man kan ju hoppas att ni tagit till er av den kritiken ni fick i andra forum.

Jag har förståelse för att det kan bli lite strul, att det tar lite längre tid än väntat. Men jag accepterar inte att bli bemött på det sättet som jag blev. Och jag använder då min rätt som konsument att framföra hur jag upplevt er (och jag är tydligen inte ensam). Och som B2C-företag borde ni förstå att en kund är värd mer än att bara strunta i när det blir "jobbigt" för er.

Och ja, jag fick en .SE som kompensation. Och det var okej fram tills dess att ni helt slutade svara på mail som ni kände "inte ingick i serviceavtalet". Samt strunta i frågor, eller gav snäsiga svar. En bra kunddialog och det här hade inte varit något problem. Men istället vände ni taggarna utåt.

Jag har läst om ett fåtal som tycker att supporten varit dålig, men i de flesta av dessa fall så har det löst sig med någon form av kompensation och sedan fortsatt goda relationer.
Mina egna erfarenheter är en snabb och trevlig support, men sedan vill de självklart sälja till mig också, då jag ännu inte är kund ju ;). Jag får se, men just nu har jag hört övervägande bra. 12mån av värstingpaketet för 189,- inkl. uppl.avg. känns enligt mig väldigt bra...

Medlem sedan jan. 2006134 inlägg

Dessa "gratis" priser förstör hostingmarknaden på sikt.

Det är möjligt, men det rör sig om ett tillfälligt erbjudande. Gissar att man tänkt att man istället för att lägga massa pengar på att annonsera lägger samma pengar på rabatterade avgifter och på så sätt låter reklamen ske ryktesvägen... Bara en gissning...

Medlem sedan maj 20031 472 inlägg

Jag är grymt sugen på att köra ett konto där bara för att testa lite, men jag vet inte vad jag ska ta för domän ;)

Hade varit skoj med en subdomän men det verkar inte gå vad jag förstår.

Subdomän? Hur tänker du då? Har du domän så ingår inf. subdomäner, det frågade jag igår ;). Har du ingen domän så kan du fylla i vilken adress som helst, men hur du får åtgång till dina sidor då vet jag inte...

Jag tänkte man kunde lägga in typ test.riceri.com på den servern och kolla lite. Men inte flytta hela sidan.

Ja, men det kan du väl? Vid beställning, välj att du redan har domän och skriv i riceri.com. Sedan sätter du upp test.riceri.com och pekar den mot din plats där...

testar så får vi se ;)

Det borde gå...dela gärna med dig när du vet, och hur fort det gick etc...

Det funkar ju att göra så, men det kändes onödigt krångligt måste jag säga.

Man måste lägga till topdomänen för att kunna ha en subdomän.
Skulle varit bättre om det bara gick att ange en adress som den ska ha.
Kanske inte så många som kör med egen DNS m.m. men men :)

275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
144 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)