hehe, det blir ju ganska intressant om man ska ha rätt att ladda ner allt som man potentiellt sett skulle ha kunnat se.
Fildelning eller inte?
207 svar · 8 014 visningar · startad av OveRRidE · sida 11 av 11
Frågan, av OveRRidE
Ursprungstråden delad. Den kan ni läsa här. Josef, Moderator Jag hejar på APB. Ser man realistiskt på det hela så jagar de ju inte den enskilda warezshare-killen, utan de större utdelarna. Vilket jag tycker är rätt.
Läs frågan i sin helhet →Som tur är går de flesta SVT-program att se via deras webb. Men jag har ju betalt för sett det, och jag skulle kunna ha spelat in det på min dvd-recorder. MM det känns inte rätt, men samtidigt känns det inte fel.
Uttalande från Bodström angående att det blir illegalt att ladda ner film och musik:
"Nu råder vi bot på otydligheten i lagstiftningen så att vanliga människor vet vad som gäller.."
Underförstått läser jag detta som att Bodström tycker att det borde vara uppenbart för alla att man inte får ladda hem denna typ av filer, men med den nya lagen så blir det så pass tydligt så de som tidigare inte förstått detta absolut inte kan missa det framöver.
Samtidigt sade han i något nyhetsprogram på TV att lagändringen är till för att bekämpa de som tjänar grova pengar. Det tycker jag låter ganska konstigt. Ingen tjänar väl pengar på att sitta och ladda ned material? Att olovligen sälja upphovsrättsskyddat material är ju redan olagligt, så där förändrar den nya lagen ingenting.
legis skrev:
Uttalande från Bodström angående att det blir illegalt att ladda ner film och musik:
"Nu råder vi bot på otydligheten i lagstiftningen så att vanliga människor vet vad som gäller.."
Underförstått läser jag detta som att Bodström tycker att det borde vara uppenbart för alla att man inte får ladda hem denna typ av filer, men med den nya lagen så blir det så pass tydligt så de som tidigare inte förstått detta absolut inte kan missa det framöver.
Ursäkta uttrycket, men du tolkar Bodström som Fan läser bibeln.
Det är idag glasklart att det inte är ett brott att ladda ned mp3 och filmer i Sverige. Ingen har dömts för det, ingen har åtalats för det. Utdelningen är dock olaglig.
clarkbones skrev:
Ursäkta uttrycket, men du tolkar Bodström som Fan läser bibeln.
Det är idag glasklart att det inte är ett brott att ladda ned mp3 och filmer i Sverige. Ingen har dömts för det, ingen har åtalats för det. Utdelningen är dock olaglig.
Vad är "vanliga människor" då? Det borde ju innebära att det finns icke-vanliga, eller iaf människor som inte kan läggas i facket "vanliga människor".
För den delen har jag ingen aning om hur Fan tolkar bibeln. Förklara.
http://isp.bahnhof.se/nyheter/index.php
Den 10/3 stormade Kronofogdemyndigheten, personal från IT-konsulten Softronics och så småningom polisen in i Bahnhof Internets lokaler i jakt på olagligt kopierad film och musik.
Nu visar det sig att Antipiratbyråns personal själva köpt hårdvaran till servern och laddat upp och ned sammanlagt närmare tusen sidor med upphovsrättsskyddat material.
Ja man ska inte kasta sten i glashus, eller hur det nu var...
:D
/red länken fungerade inte
Klicka på länken "APB själva delade med sig av en radiointervju "